Indstilling af karburator

hej jeg er en nylig puch maxi k ejer. det vil sige jeg er ret blank på området. jeg købte mig en puch med en lille smule karburator besvær. noget der skulle indstilles, på den. jeg troede det var let nok.det viser sig så at jeg skal stille på en eller andet nål inde i karburatoren for at give den mere benzin. den får ikke nok benzin når jeg bare bruger gashåndtaget jeg skal også bruge chokeren når jeg kører. det er ved at være ret irreterende. så jeg ville lige høre om der ikke var nogen der en god og let måde at indstille det på.


10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
har du renset kaburator.!

benzin skruen skal stå ca. 2 omdreninger ud.

efter den er skruet i bund.
men være forsigtig kun lige du kan mærke modstand.
og skrue den ud igen med to omdrejning ud.
og tomgangs skrue den stopper gasspældet
og den justeres så til motoren køre godt.

og tændning skal stå 1mm. før top.
muligheden er at sætte nålen i den trede hak fra oven
i gasspjældet.
Skrevet af hans2.hansen på 25 jan 2011 12:27
muligheden er at sætte nålen i den trede hak fra oven
i gasspjældet.
Se nu er det sådan at den unge håbefulde mand, ikke aner en dyt om indretningen på sådan en karbonade, så øh hvor er det lige spjældet sidder, hvordan ser det ud og hvordan flytter han så nålen så den bliver der

Eller du har skræmt ham så han stadig drøner rundt langs loftets skyggelister i ren fortvivelse
hej undskyld jeg ikke lige har fået svaret men har prøvet at indstille den et par gange, virker stadig ikke.
Smut nu ned til ham der der sælger og reparere knallerter og få det ordnet, det er da for dumt at gå og ærges over sådanne småting.
har lige været nede hos ham. han siger at den er kaput så er det bare at købe en ny

Så gør du det, og se så en masse ærgelser du er sluppet for  Du vil jo gerne ud at kører, og det er altså ikke gratis. Ud over bezin er der noget der hedder løbende vedligeholdelse, eks. nye dæk når de er ved at være nedslidte, da jeg for mange år siden havde knallert fik jeg nye dæk på hvert år, jeg kørte gennemsnitlig 10.000 km. om året, mange langturer på 2-300 km. bare på en dag og med kun 30 kmt. Det er kun et spørgsmål om vilje ! Har da kørt Danmark rundt flere gange, og det svar jeg oftes fik hvis jeg var kommet i tvivl om vejen til en by var, på den der
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis