nedrivning af bærende/stabiliserende vægge

Jeg har købt mig et dejligt dødsbo som trænger til lidt omrokering i indretningen.
Jeg har derfor tanker om at få fjernet en potentiel stabiliserende væg mellem stuen og et værelse (L3.7, H2.5 m) samt få lavet en potentiel bærende væg om til en halvmur mellem køkken og stue (L3.4, H2.5 m). Jeg forestiller mig at jeg skal betale mig fra arbejdet. 

Er der nogen der ved hvad prisen ca. er for at få en ingenør ud og lave en vurdering af væggene og eventuelt hvad det vil koste at få fjernet væggene?
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg ville da først lige finde ud af om de vægge faktisk er bærende, eller stabiliserende.

Er de kun bærende er det jo ikke så omfattende af få dem fjernet.

Men har de en stabiliserende effekt, skal der større tiltag til.
Jeg frygter den ene væg er stabiliserende, da det er den jeg virkelig ønsker nedlagt. Men det er noget med at mit hus er meget højt eller noget (har uudnyttet 1. sal og høj kælder). Har du nogen gode bud på firmaer på sjælland som kan lave en sådan vurdering? Synes ikke mine google-søgninger har kunne hjælpe mig.
Det kan ethvert bygnings ingeniør firma.

Vil du have navnet eller telefonnummer på et som kan anbefales, så kan jeg da lige finde et til dig i morgen, også skrive det her i tråden til dig.
Hej

Jeg vil mene at du når langt for 2-3000kr.. Jeg gav 1600 for en beregning af en stabiliserende væg. Jeg fandt et en-mands ingeniørfirma her i Odense, som lavede beregningen. Jeg fik et fint lille stykke A5-papir med håndskrevne beregninger, underskrift og stempel.
Udover det, så få tilbud fra flere når du skal have lagt bjælkerne op. Priserne kan variere utrolig meget.

Mvh. Martin
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis