udskiftning af gammel badekar





Hej

jeg er begyndt at overveje en fornyelse af vores badeværelse. ... men hvordan fjerne man sin gammel indmuret badekar? for det kan man vel godt selv? Kan men selv installere en ny tilsvarende model? Kan man selv indmure den?
 
M.v.h.
Judit

Hej jeg er begyndt at overveje en fornyelse af... Vis hele indlægget
11 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Hej.

Jeg er ny herinde og har brug for lidt hjælp til mit badekar-problem

Mit badeværelse er af samme type som på billedet.

Jeg vil gerne have fjernet mit siddebadekar og bare have en bruser ( evt. brusekabine) istedet. Mit gulv og badekarvæggen ligner akkurat Judits. Men jeg har terrazzogulv.  

Jeg har haft flere fagfolk ude, og det vil koste små 50.000 kr. at renovere mit badeværelse . Terrazzogulvet danner vådrumsmembranen og rives hele badekaret væk, skal der laves  ny vådrumsmembran, da terrazzo'en ikke går ind under badekaret. 

Så er det, jeg tænker:

Kan man ikke 'bare' finde et bundkar/en brusebund og sætte ind i stedet (efter at man har banket den forreste klinkevæg ned og lavet et fundament/kant til at hvile karret på? 

Eller kan man:

1. Fjerne badekarret, men beholde afgrænsningen mellem terrazzo og kanten hvor klinkevæggen begynder 
2. Vårdrumssikre det stykke af gulvet, der før var dækket af badekarret
3. Lægge vinyl/anden gulvbelægning over hele gulvet (er ikke den største fan af terrazzo)
4. Sætte et bundkar samt afskærmning/en brusekabine op? 

Mange hilsener fra 

Bibianni
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også