Hvorfor er det en af mine undersider der ranker højest?

Hej Lav Det Selv´ere
I et lang stykke tid har min hovedside Http://www.traefaelderen.dk, været den der rankede højest hos Google på søgeordet "træfældning".
Men lige pludselig, i går faktisk, ranker en af mine undersider, http://www.traefaelderen.dk/Trflderen, højere på samme søge ord.
Er der nogen der har et bud på hvorfor? Og evt. hvad jeg kan ændre, for at det igen er hovedsiden, der ranker højest. 
Mvh.
Peter.............
27 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej
Ved ikke om det kan være det, men tror ikke der skal være . ( punktum) efter dk ?
Ja, det er kommaet der lige har sneget sig med. Ellers er det her Http://www.traefaelderen.dk

Tror det er fordi at Google ser min underside som mere relevant. Fordi jeg linker til den med ankerteksten "træfældning" fra min forside.

En løsningen kan være at slette linket, men det er nok dumt for det er jo en nedskrivning i rangering.

Tror den bedste løsning er at bytte om på siderne.
Er jeg helt lost eller ??
Det kan godt være det er derfor.. men jeg er også amatør på SEO området.. :-) Jeg er helt lost med de interne links mht. hvad der er godt og hvad der er skidt, man kan jo komme til at forvirre boten mere end nødvendigt og syntes jeg bytter rundt på mine i forviring om hvad der er rigtigt..
Bruger du altid forskellige søgeord på ankereksten pr underside? Og/eller kan man godt lave ankertekster med forskellige søgeord og så linke allesammen til forsiden?

www.tunebro.dk

Alt i  Brolægning udføres på hele sjælland.  Vi  Brolægger  med alle Stentyper.. Nyhed: Lithos Natursten

Annonce
Selvfølgelig er det fordi google anser en side for mere relevant, og det er jo bla. fordi du selv linker ind til den side med det pågældende søgeord.

Og det skal du da ikke være ked af, det er bedre at få google til at vælge den mest relevante landingpage frem for en selv valgt side udfra link strukturen på ens hjemmeside.

Du skal så bare have optimeret denne side så den konventere så godt som muligt, og glæde dig over at google sender potentielle kunder din vej.
Din ranking bestemmes af mange ting, men som noget af det vigtigste vil jeg nævne:

Din "titel" i html head koden på siden

Overskriften på din side

Indgående links fra andre sider, samt deres beskrivelse i linket

Dine egne interne links samt beskrivelser

Derudover er selve indholdet på siden (udover overskriften) også yderst relevant f.eks om der er billeder, hvad billederne hedder og hvor meget relevant tekst du har.

Bixer pt med en informativ guide til mobilt bredbånd. Den skulle gerne gå hen og blive så god, at de besøgende rent faktisk kan bruge den til noget - Se den eventuelt her: www.Mobil-bredbaand-guide.dk

Kiggede lige kanske kort på din kildekode.

Ehh, det er ikke så godt. Du har samme titel og sidebeskrivelse på alle dine sider, du kan optimere din ranking MARKANT ved at ændre dem, så hvert enkel underside har sin egen titel og beskrivelse.

Idet, det jo er grats at gøre, vil jeg klar anbefale dig ar se på det

Bixer pt med en informativ guide til mobilt bredbånd. Den skulle gerne gå hen og blive så god, at de besøgende rent faktisk kan bruge den til noget - Se den eventuelt her: www.Mobil-bredbaand-guide.dk

Nu ved jeg ik om du bruger et cms system eller selv koder, men der bør være mulighed for at ændre metatitle og description på alle siderne, ellers er det virkelig et elendigt system.

Bixer pt med en informativ guide til mobilt bredbånd. Den skulle gerne gå hen og blive så god, at de besøgende rent faktisk kan bruge den til noget - Se den eventuelt her: www.Mobil-bredbaand-guide.dk

Der er yderligere 17 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis