motor

hej er der nogle der kender en motor der heder saxon 4 cyl 8 hk
den var i båden da den blev lavet til lystbåd i 1933 jeg har prøvet at søge men det lykkes ikke så det vil glæde mig hvis der nogle der ved noget om den
hilsen rene

renek Bæltbåden af 1887(kertemindebåd)

danmark ældste bermudarig (bermydiansk sloop rig )

6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det er en Engelsk motor vistnok lavet af et firma ved navn Continentel, jeg så et par billeder på et forum.

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
Hej.

Jeg lavede en meget simpel googlesøgning med søgeordene "saxon engine" og fik bla denne side.
http://www.smokstak.com/forum/showthread.php?t=52193
Så Lynæs er sikkert på rette spor... Men det er muligvis en gammel bilmotor båden har været udstyret med..... Der er billeder lidt nede af siden!
Saxon har også lavet stationære motorer. Men de er ikk egnede for båd brug. Det kunne bilmotoren godt have været.

Men google er som bekend din ven....

MVH Njord

MVH Njord
hej det er en god oplysning og det er et flot bilde af den grønne motor ned 5 hk mand skulle tro at marstal er en kopi eller er det omvent
hilsen rene
ps jeg hade fundet at det var en motorcykel ikke at der osså stasoner

renek Bæltbåden af 1887(kertemindebåd)

danmark ældste bermudarig (bermydiansk sloop rig )

Hej Rene

Man kan altid lære lidt nyt!

Og det ser ud til at motoren er Amerikansk og ikke engelsk.

Men en skøn sag.

Og skal det være en rigtig gammel stationær model er der en her ( den overnfor er egentlig en bilmotor) :

MVH Njord


MVH Njord
Nåh ja, jeg lagde sgu ikke mærke til den var amerikansk, det var den samme side, jeg fandt.

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
hej jeg syndes at der er stor forskel på hvad de kan få ud af hver cylender fra dengang og til nu
kun 2 hk per cylender til den jeg har nu der er fra 76 som er 12 hk pr. cyl og de 8 hk kunne dengang vel kun bruges til vindstille sejlas
hilsen rene

renek Bæltbåden af 1887(kertemindebåd)

danmark ældste bermudarig (bermydiansk sloop rig )

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis