Fiat Punto trækaksel

Hej Alle

Hvordan skifter jeg selv min trækaksel på min fiat punto den er fra 1994, det er gear kasse ophænget der er knækket som så også har revet min venstre trækaksel af, (se billed) jeg kan umildbart selv skrue gearkasse ophænget på, der hvor den er knækket skal jeg skrue tre skruer ud med en brakonøgle for at få det stykke af også sætte et nyt på. mit spørgsmål er så hvordan jeg skifter venstre trækaksel ?

Mvh Hilsen

martin
1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du er nødt til at afmontere hjulnavet delvist for at kunne få den yderste ende af drivakslen anbragt heri.
Afmonter navmøtrikken, mens bilen står på jorden.
Aftap gearolie. Den løber alligevel ud, når du trækker akselstumpen ud af gearkassen.
Dvs. du på forhånd har indkøbt et par liter gearolie. Når det nu er skilt ad, er det en god ide at udskifte simmerrringen/pakdåsen i gearkassen hvor akslen går ind. Den koster ikke mange kroner.
Løft bilen, afmonter hjulet, adskil styreforbindelsen til navet. En aftrækker er nok nødvendig.
Adskil fjederbenet fra hjulnavet. To gennemgående bolte.
Herefter skulle det være muligt at vinkle navet så meget udad, at den nye drivaksel kan komme på plads.
Den sættes i gearkassen først. Pas meget på ikke at beskadige den nye pakdåse her.
Samles i omvendt rækkefølge.
Husk at påfylde den nye olie på gearkassen.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis