Nedgravning af palletank til regnvand - Hvordan ?

Hej Alle.

Jeg overvejer at grave en palletank ned i haven, til opsamling af regnvand.
Men hvordan sikrer jeg mig lige, at frosten på sigt, ikke skubber den op ?

Den skal jo også sikres mod jordtrykket - hvordan gøres dette lettest ?
Er jeg ude i noget med at støbe omkring bund, sider og top ?
Eller findes der en lettere/bedre måde ?

Det skal være en permanent løsning, så det skal laves i materialer der holder.


Tag vare på det uerstattelige.

Hej Alle. Jeg overvejer at grave en palletank ned... Vis hele indlægget
12 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Fantastisk.

Jeg siger mange tak til alle for hjælpen.

Tag vare på det uerstattelige.

Tanken skal helt klart i jorden, både for at beskytte mod solen, men også for at holde temperaturen konstant. Uanset om solens stråler ikke rammer vandet, bliver vandet for varmt om sommeren, og for koldt om vinteren.



Jeg har tænkt mig at lave en regnvandstank, og jeg vil også have en løsning der holder. Hvis man satser på noget der holder længe, har man også mange år at spare penge i. Vandpriserne vil rimeligt sikkert stige, det samme med inflationen. Skal du optage et lån i huset, kan det til gengæld være med fast rente, så jo flere år der går, jo mere "tilbagebetaling".



Det er fint at spare, og lave gør-det-selv, men enten skal det være så møg-billigt og simpelt at man bare kan bygge noget nyt, eller reparere det billigt, eller også skal det laves ordentligt, så det holder. Jeg tror selv jeg vil ha fat i en ordentlig tank, og om nødvendigt støbe omkring tanken. Jeg overvejer om der skal være noget UV lys dernede for at holde bakterier på et absolut minimum, og evt noget ekstra filter, så vandet kan være endnu mere rent.



Vandet skal hverken tages fra overfladen eller fra bunden, men "lidt under overfladen", med en flyder. Og ved for lav vandstand fyldes der efter med vand fra vandværket. Sidstnævnte skulle ikke være nødvendigt hvis tanken er stor nok ...

Gøre 1980'er rækkehus energirigtigt:

Fokuserer ikke på problemer, men på løsninger

Tænker globalt, inkluderer alle relevante årsag/virkning forhold 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis