Se tv på bærbar pc

Hej

Jeg skal snart på camping i en campingvogn uden tv.

Men jeg havde tænkt mig at bruge min bærbare pc til det.

Er der nogen der har erfaringer med hvodan det gøres godt og billigt?

Tænkte på noget tv-tuner til  USB med en antenne.

Hvilke mærker og modeller?

Hilsen Steen
Hej Jeg skal snart på camping i en campingvogn... Vis hele indlægget
21 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Så er den helt ukompliceret installeret og virker.
Den kan dog ikke tage DABradio, men det skyldes de ringe modtageforhold her på matriklen.
Jeg købte min ved computersalg, som jeg før har købt noget ved. De fik en 5er på TrustPilot!
Den kostede ca 400 kr.

Med venlig hilsen
ktm

Jeg har absolut ingen erfaring på dette område så, hvad kan sådan en fyr, helt nøjagtigt.

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
Med denne lille fyr stukket i et USB stik på f.eks. den bærbare, kan man sidde ude i naturen og glo fjernsyn!
Min ide var at undgå et fjernsynsapparat i campingvognen og da jeg altid har min computer med mig alligevel, var det en nem måde at have mulighed for at glo fjernsyn, hvis der mod forventning skulle være noget af interesse. Det var der så heller ikke i aften!

Med venlig hilsen
ktm

hvilke programmer ?

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
DR 1 og 2, TV2 her hvor der er meget ringe modtageforhold, men ellers formoder jeg, man kan tage alle gratis kanaler.
Ellers er der et hav af betalingskanaler, som jeg ikke ved noget om, hvordan man får ned, hvis man skulle have det ønske.
Flytter man sig, skal man sætte den til at scanne, hvad der findes i området.

Med venlig hilsen
ktm

Annonce
Så har jeg også fået min og installeret den uden problemer. Heller ingen DAB radio her. jo 1-2 kanaler som skratter. FM virker fint. Tv synes jeg hakker lidt i det. Har dog kun brugt den lille medfølgende antenne.
Skrevet af ktm på 30 jan 2011 00:07
DR 1 og 2, TV2 her hvor der er meget ringe modtageforhold, men ellers formoder jeg, man kan tage alle gratis kanaler.
Ellers er der et hav af betalingskanaler, som jeg ikke ved noget om, hvordan man får ned, hvis man skulle have det ønske.
Flytter man sig, skal man sætte den til at scanne, hvad der findes i området.

Uden en decoder (eller boxser boks) kan man tage DR1, DR2, DRupdate, TV2, Ramasjang, DRK (kultur), DRHD, Folketinget og noget lokal tv-fyn.

Det er ikke altid kun antennen der skal være god nok. Det stiller også lidt krav til ens pc og især grafikkort.
Jeg kan ikke lige huske hvilke det er jeg har i båden, men jeg kunne godt tænke mig at jeg kunne stille bufferstørrelse så kan den arbejde når signalet falder lidt. Men vi kigger tv med den lille antenne der fulgte med og det virker da i de fleste havne i det Sydfynske øhav.
Men jeg skal da indrømme et den IKKE bliver brugt ret meget.. Stilheden når mørket falder på tiltrækker mere..

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Det er rigtig nok, at TVet hikker lidt ind imellem, men ideen for vores vedkommende er også blot kun at kunne se lidt nyheder, uden rigtig at vide hvorfor! , især hvis man er uden for rækkevidde af Indernet.
Faktisk holder jeg mere af at følge nyheder på div. netaviser.
Det har dog højere prioritet at sidde ude under markisen med et glas rødvin ect. ect., men omvendt er man jo så vant til at følge bare lidt med i begivenhedernes gang, at det kan blive lidt underligt at være sat helt uden for.
Tænk hvis Jorden var gået under, og man ikke vidste det!!

Med venlig hilsen
ktm

Skrevet af ktm på 31 jan 2011 21:14

Tænk hvis Jorden var gået under, og man ikke vidste det!!

Det sker der vel ikke så meget ved, hvis man sidder i en sejlbåd.

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

det ville være nemmere, hvis du bruger en stationær pc alligevel skal der være en usb type gadget til at
Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis