Højvande!!! Samt lidt om glødehovedmotorer for os nørderne...

Check lige denne side:

http://www.llaurin.se/

Harry kan også ses på youtube:
http://www.youtube.com/watch?v=8nbJsvfyR4Y

MVH Njord

MVH Njord
11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Højvande ? Tror du ikke de bare skulle  på kroen
Typisk de der fulde svenskere... nåårh  nej, det er jo dobbeltkonfekt, så bare svenskere.

I og for sig har de jo ikke gjort noget forkert... der står jo ikke noget om "Ærindesejlads" på skiltet

Måske er det fordi der er en på kroen, der efterlever det gode gamle slogan: "Hold Danmark rent... følg en svensker til færgen"

" Hvis alt ser ud til at være i orden, så er der noget du har overset "

Med venlig hilsen

Jan

Solus 24 "Ofelia"   ___/)__/)_            www.solussiden.webs.com

Højvande, joh men hvis man ser på kanstenene, kan man stadig se overkanten, og dvs at vandstanden er 10-15 cm der i gaden.
Så er det da utroligt, at det rimeligt store skib ikke stikker dybere, og det må være en sær lille skrue, siden den kan operere på så relativt lidt vand, endda uden at piske vandet op.
Men OK, jeg har som tidligere bekendt ikke megen forstand på søfart og IT!

Med venlig hilsen
ktm

Ho...ho....ho.... de har nogle svært dybe gader i den by ....

Med venlig hilsen

Jan

Se det var jeg ikke lige med på, men det er jo også i det store, vilde og farlige Sverige.

Husk, der er Motortræf på Djursland d. 30/4 2011, hvor han sikkert har gang i de fleste af de herlige gamle motorer.
Alene at stå ude på gårdspladsen, hvor mange udstødningsrør går ud, er jo ren livseleksir!

Med venlig hilsen
ktm

Annonce
Næh, du...ktm... det er det ikke.
Det er såmænd i Skagen!

Billedet er af det nu hedengangne ærværdige værtshus "Skansen", som lå i Skagen.
Der har jeg, for over 1/4 århundrede siden, slået mine folder i byens vilde natteliv, blandt brave fiskere og Sussi & Leo
Dengang, i 1981 og lidt frem, havde den gamle værtshusholder, Spliid, lige lavet en kontrakt med den senere så berømte/berygtede duo. Den var efter sigende på 1 million kroner om året... det var mange penge dengang. 

Typisk gik vi i byen på "Discoteque Atlantic", som lå lige i nærheden, nede ved havnen... for derefter, senere på natten at frekventere "Fregatten" som også var en slag diskotek, ... som lå bag "Skansen" og også ejedes af Spliid. Der var en gang mellem "Fregatten" og "Skansen"... så kunne man lige så fint skifte tilholdssted, uden at skulle udenfor.
Der var altid stuvende fuldt på "Skansen"... så ofte måtte man sende penge op i baren, via hånd til hånd metoden... og så kom der en øl retur... smart
I dag er "Skansen" og "Fregatten" forsvundet... og der er blevet bygget noget ejerlejlighedspjat i stedet... synd!!

Her er et billede af synderiet:

Jeg ville jo foretrække denne version :

Med venlig hilsen

Jan

OK, det var fordi det lignede en svensk hjemmeside, at jeg i min enfold gik ud fra at det måtte være i Sverige, at noget så særpræget foregik.

Ja jeg har hørt vilde rygter fra og om Skansen, som min håbefulde søn jævnligt har besøgt sammen med en af sine kammmerater, som er indfødt skagbo. Det var vist nok vældigt!

Den med millionkontrakten gjorde også stort indtryk på folk her ovre på Djævleøen

Men ellers forekommer det mig at være helt utroligt, at man fortfarer med at gøre byer og havnefronter grimmere og grimmere ved at tillade alt det hæslige byggeri som smarte ejendomjonlørere og skruppelløse arkitekter "beriger" os med alle vegne
Jeg trådte mine barnesko i Roskilde i 50-60erne og så hvorledes hele den gamle by blev revet ned og den ene mere hæslige betonkasse efter den anden tromlede frem. Sært nok røg Domkirken ikke. Der kunne ellers have været bygget nogle kontorlokaler med fin udsigt på den store grund, især hvis man lige havde raget Palæet ned ved samme udmærkede lejlighed.

Med venlig hilsen
ktm

Ja, jeg er enig.
Det er sgu´ ikke alt hvad der opføres, der skulle have været opført.
Men dem der købte etablissementerne, kunne selvfølgelig se en umiddelbar stor fortjeneste, ved at vælte det hele og genopbygge i forskellige ejerlejligheder.

Folk er jo vilde for at købe den slags, uanset hvordan det ser ud.... det ligger jo det rigtige sted.
At det rigtige sted så stille og roligt forsvinder, i takt med at der skal "turistes"... ja, det er der ingen der tænker på, før det hele ligner en stor overfyldt turistfælde med badedyr og postkort om sommeren
Om vinteren er det så en spøgelsesby.

Man kunne jo drømme om at blive mangemillionær... opkøbe skidtet... vælte hele svineriet og genopbygge "Skansen", så ville jeg sidde der bag baren og lange godt øl ud til.... nåårh nej, det er jo bare turister der kommer der nu.

Dengang i 1981 boede jeg i Skagen. Det var en sjov tid.

Med venlig hilsen

Jan

Sådan er de ved at smadre Sønderborg Havn, de har betalt en eller anden skvadderrøv et par milioner for et kassebyggeri, der totalt vil smadre byens charme !
Ikke nok med at havnen kun skal være for dem der har kassen men de vil også bygge en gangbro hen over havnen, det er som om de fuldstændig har glemt at der tit sejler større både igennem.
Kommunen er nok mere interesseret i kapitalstærke beboere, der vil have ro og gravkammerstemning, så de kan drikke cafe latte i fred og flashe den seneste mode i dillerdallerbras.
Var det ikke i Sønderborg, hvor de nye beboere fik jaget den sidste rest af ehverv på havnen ud, fordi det så ikke fancy ud?
Ham i skivet kan jo bare sejle uden om Als!

Med venlig hilsen
ktm

Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis