vinduer kan det betale sig

hej .. kan det endelig betale sig for mig at skifte mine gamle termovinduer ud fra 75 til energiruder jeg har ca 40 m2 glas .. og mange ag rammerne fejler intet .. så vil kun skifte glasset ..

hvor meget vil jeg kunne spare .. jeg fyre med træpille .. ?????

bud 

Lille_smed

14 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Sikkert ikke nok til at det overhovedet kan betale sig hjem de først 50 år, men har du det bedre med at være miljømæssig og politisk korrekt, er det sikkert en god ide.

Med venlig hilsen
ktm

 

Hej Smed.

Du skriver rammerne ikke fejler noget. Mener du så at der ikke er råd i dem eller også at de lukker tæt?
En rådden ramme betyder ikke ret meget for varme økonomien.. men hvis det ikke lukker tæt så betyder det en masse.....
Dine gamle ruder har en temmelig dårlig isoleringsværdi, og nye ruder vil kunne laves med en langt bedre isolering. Men om der er plads til ruder i den rigtige tykkelse i dine gamle rammer skal du lige checke inden du bestiller nye ruder....

MVH Njord

MVH Njord

Det kan nok godt betale sig.
Men hvor god en forretning det er kommer an på individuelle forhold.
Bla. rudestørrelser, opvarmningsøkonomi - og selvfølgelig udskifter du ruderne selv.
Og det skal være super-duper-lavenergi ruder.
Jeg mener at ruderne koster ca. 500 kr/m2, incl. moms.

http://www.energisparebolig.dk/DA-D...ienud.aspx 

der er vel 2 vinduer og en dør der skal skiftes .. da de ikke er gode mere .. men ellers fejler de andre ikke nogen ingen tegn på råd.. selv om de er fra 1975.. .. de største ruder er 120x140 men de kan åbnes .(4 stk). den del som kan åbnes bliver fjernet .. og sætter.. de tykkeste glas i jeg kan finde .. og skal det passe sammen .. -- men de andre glas .. kan bliver til en 16 mm.. glas.. . og jeg kan selv sætte ruderne i ..

Lille_smed

http://www.energisparebolig.dk/DA-D...ienud.aspx

Det synes jeg da at det fremgår af ovennævnte link at det kan.
Af eksempel 1, som ligner dit meget, fremgår det at der vil være en besparelse på ca. 3000 kr/år. Ved opvarmning med naturgas.
Jeg ved ikke hvad piller koster i forhold til naturgas.
Men hvis det er det samme så har du udgifter til ruder på  måske 25.000 kr og en årlig besparelse. 3000 kr.
Hvis du skal låne pengene tager det vel ca. 10 år at betale investeringen tilbage.

Og det er vel ik' så ring' endda.
Det koster vel det halve at fyre med træpiller.

Og kan man ikke selv sætte de nye glas i, pga mange grunde, passer mit bud på 50 år stadig meget godt!

Med venlig hilsen
ktm

 

hej ..

det som svare til en m2 gas.. giver jeg 4 kr for .. så det er halv pris .. men vil tro jeg skal af med 10,000 kr i glas.. til de´r hvor jeg vil sætte dem i

Lille_smed

hej ..

det som svare til en m2 gas.. giver jeg 4 kr for .. så det er halv pris .. men vil tro jeg skal af med 10,000 kr i glas.. til de´r hvor jeg vil sætte dem i

Lille_smed

300 per m2 ved interglas for 16mm u-værdi 1,1 - med varmkant lidt ekstra. 400.- for fragt. Har selv brugt dem i 3 tilfælde og været yderst tilfreds. Levering ca. 2-3 uger.

Mener at ved en udetemperatur på 0 grader og 21 grader indvendig vil en gl.dags termorude have en overflade temperatur på 9 grader og en moderne energirude en temp på 16 - dvs et væsentligt mindre kuldenedfald ved vinduet og en radiator der ikke behøver at brænde ligeså hårdt. Et andet plus er at en energirude har en belægning der hindrer udstråling af varme - dvs ifm varmeøkonomien at især der hvor du har sydvendte vinduer vil du have størst glæde af at skifte ruden.

/BOFH

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

Der er yderligere 4 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis