Nyt (måske midlertidigt) gulv

Hej

Da der er lidt lange udsigter mht opsparingen til at få ordnet vores 1. sal som vi gerne vil (med masser af ovenlys og andre lækre detaljer) har vi besluttet at friske den lidt op for en billig penge.

Vores listelofter for en gang knast-spærrer og lidt maling, vi smider nye stikkontakter op, nye lister og nye døre (dørene skal genbruges når vi engang skal have lavet det "ordentligt").

Mit eneste problem er så gulvet. Allerhelst ville jeg have en massiv egeplank, men det er der ikke penge til nu og det kommer der sikkert heller ikke... Så løsningen var enten et eller andet rigtig billigt lorte-gulv (eks ikea's til 29kr/m2) eller at lægge det billigst mulige lamel-plankegulv jeg kan opdrive.

Efter at have været i IKEA er deres slätten-gulv til 29 kr/m2 udelukket. Kan ikke fordrage "bøg" og er heller ikke vild med parketgulv-look.

Mit spørgsmål er derfor: Hvis jeg gerne vil have et planke-look hvilke muligheder har jeg så? Jeg så en anden laminat-model i IKEA til ca. 70 kr/m2 der var ok pænt til pengene. Hvad er det billigste man kan få en lamelplank i eg til? (der må gerne være "knaster" så det fremstår rustikt).

Håber i forstår mine spørgsmål...
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg har set et laminatgulv i bred egeplank i jemogfix til kr. 99,95 m2 på tilbud lige nu.

Det ser rigtig flot ud med en mat overflade - en ide ?

http://www.e-pages.dk/jemfix/194/


Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

altså forstået på den måde at der nok ikke kan findes et bedre bud på et laminat-plankegulv.... Jeg vil dog godt lige se prisforskellen fra et lamel-plankegulv til et laminat-gulv...
Hej Henrikhp

Lige en bemærkning vedr. laminatgulv - det kan godt svare sig for dig at bruge en del penge
på et godt lyddæmpende underlag, som vil gøre at du bliver knap så træt af dit laminatgulv.
Udskifter du senere dit laminatgulv, er pengene bestemt ikke spildt og du har nu mulighed for
at spare op til dit "drømmegulv", hvor du genbruger dit underlag.

fox

<p><strong><em>Fox</em></strong></p> <p>&#160;</p>
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også