Pegeot 106 problemer varmeblæser

Hej

Jeg har et halv stort problem med min peugeot 106 1,4 fra 1997 kørt:203000

Har for et stykke tid siden fået skiftet toppakning i min bil. siden da har den ikke kunne varme ordentligt fra varmeblæseren. først varmede den lidt og nu varmer den slet ikke.
først troede jeg at det var på grund af luft i systemet, men kan bare ikke passe der stadig er det? har også lige skiftet termostat uden det hjalp.

det skal lige siges at inden toppakning blev skiftet var der en "klog" ven der hjalp mig. han sagde " vis den taber vand skal du bare prøve med en skefuld hørfrø i køleren, så bliver den tæt. det gjorde vi altid ved de gamle biler før hen" det prøvede jeg selvfølgelig så uden held. og ved ikke om det kan give problemet nu?:S

Nogen der kan hjæpe??

Søren
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det er helt sikkert, en mulighed for at dit varmeelement, i varmeapparatet er tilstoppet af hørfrø.
Måske kan du skylle det igennen, med en vandslange.
Du findet til, og afgang fra varmeelementet, og med helt åben varmehane, skyller du igennen, fra begge sider.

mvh jens
Hej s.jonas,

Vil så også lige sige jeg selv har haft problemer med min varmeblæser, dog i en Peugeot 306, men er akkurat det samme for de fleste Peugeoter og Citroener.

Nu ved jeg ikke præcis hvad der er blevet, men problemet med at den varmede dårligere og dårligere indtil den slet ikke varmede var ligesådan som med min Peugeot.

Da den var gået i stå, havde den været i lang tid desværre haha, sad min passager på et tidspunkt og sparkede underneden instrumentbordet og vupti så startede blæseren kort. Straks fik jeg skilt blæseren ad og kunne se at det bare var varmeblæseren der havde forsat sig, den fik noget wd40 og vupti så kørte den igen.
Varmeblæseren er lige til at få ud, den sidder under handskerummet.
Tag et kig og se om varmeblæseren overhovedet kører, hvis den ikke kører så giv den noget wd40 og så virker den - true story.


Rød grød med flæb er mit kald!

Så er problemet vist løst det var det som je__ns sagde. den var stoppet i varmelegemt.
Tak for hjælpen folkens! lækkert med sådan et forum her
Ja der kan også gå for meget økologi i det!
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis