Utæt tag i skuret

Hej

Jeg bemærket fornyelig at det dryppet fra taget i mit skur, skuret blev bygget for 2,5 år siden og der er lagt Icopal tagpap på taget. Meget dårlig håndværk.

Hvad er løsningen på at tætne sådan et tag, udover at man kan lægger nyt igen.
Kan man på nogen måde lokalisere hvor vandet løber ind fra taget, nogen tegn på løsnet tagpap eller andre ting man kan søge efter.

Skal man vente med reparationen til sommeren eller kan man udføre det om vinteren og få noget ordenligt resultat.

Tak på forhånd
 

8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du skal finde ud af om det er kondens eller utæthed i tagpappet.
Hvis dit tag er uisolert og der mangler ventilation i skuret så kan det meget vel være tale om kondens.
Vent til det bliver forår og enten regnvejer eller du pøser vand på med en vandslange. Så kan du måske finde evt. huller. Selv om det er svært.
Ja et utæt tag er der jo ikke meget ved i dette vejr, specielt ikke når det er et rimeligt nyt tagpap tag.

hvis det er utætheder vi snakker om her, så hvis du kan finde hullet kan det evt. lappes med tagkit, men kig efter løse samlinger, og dampbuler her når temperaturen stiger, så får du måske en ide om hvor det kommer ind.

Men som hpox også skriver, så kan det faktisk være utroligt svært at finde årsagen til det, da vandet jo hurtigt render ud til siderne så snart det kommer ind under pappen, og vil så først rende igennem når det rammer et hul  eller på anden mulighed kan komme igennem taget.
Kan jeg bruge tagkit på nuværende tidspunkt eller skal jeg vente til det bliver varmer.
Bare der er + grader i luften, kan du godt bruge tagkitten.
Der er da ellers plus grader her til morgen, I Jylland altså......
Så hvorfor vente så længe??

MVH Njord
Skrevet af Koludabyg på 22 jan 2011 20:14
Bare der er + grader i luften, kan du godt bruge tagkitten.


Skrevet af njord på 24 jan 2011 07:58
Der er da ellers plus grader her til morgen, I Jylland altså......
Så hvorfor vente så længe??
Ikke i København

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis