Krybekældre belastning af skillevægge i krybekældre

Hjælp... <a href="javascript: NW = window.open('forum_answer.asp?id=29026&reference=5','Debatforum','scrollbars=1,directories=0,toolbar=0,status=0,menubar=0,resizable=0,width=810,height=750'); NW.focus()">
Vores hus er bygget i 1954.
Vi har nedtaget et mindre køkken for at lægge stue og sammen. Der var bræddegulv på bjælker over en 95 dyb krybekælder, rummet er ca. 6 gange 6 m som jeg gerne ville fylde op med lega og 350 mm sundolit S 60, der efter et ca. 10 cm beton lag med slanger, net osv . krybekældre er med beton bund som er perforet.
Der er murede en skillevægge i mursten som adskiller de andre rum i krybekælderen. Det er meningen at de rum senere skal fyldes op på samme måde.

Denne Murstens væg (skillevægge) ca. 6 m lang dog med stor egen vægt (1/2 stensmur) der er muret på klap laget i krybekældren og ikke fast gjort i beton grundene der danner de 3 andre sidder (der er murpap imellem).

Spørgsmåler er så:
 
Ville denne væg kunne tåle at blive belastet ca. 450-500 mm lega samt 350 mm isolering oven på dette et lag 10 cm beton.

Eller er der noget jeg har misforstået,
er lidt bange for denne ville blive trykket ind i de andre rum?

Med Venlig Hilsen

Dannefer

10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det er ikke noget problem.
Leca og flamingo vejer ikke ret meget.
Kun hvis du fyldte krybekælderen op med beton og vibrerede det kunne man måske tænke sig at der skedte et eller andet.
Det ser sådan her ud hos undertegnet med FF.

Sådan er det da nogen gange.
Det er vel En GDS side.
Småfejl må forventes :o)
DEt er ikke nødvendig at kende spørgsmålet for at give et godt svar!!!
Vores hus er bygget i 1954.
Vi har nedtaget et mindre køkken for at lægge stue og sammen. Der var bræddegulv på bjælker over en 95 dyb krybekælder, rummet er ca. 6 gange 6 m som jeg gerne ville fylde op med lega og 350 mm sundolit S 60, der efter et ca. 10 cm beton lag med slanger, net osv . krybekældre er med beton bund som er perforet.
Der er murede en skillevægge i mursten som adskiller de andre rum i krybekælderen. Det er meningen at de rum senere skal fyldes op på samme måde.

Denne Murstens væg (skillevægge) ca. 6 m lang dog med stor egen vægt (1/2 stensmur) der er muret på klap laget i krybekældren og ikke fast gjort i beton grundene der danner de 3 andre sidder (der er murpap imellem).

Spørgsmåler er så:

Ville denne væg kunne tåle at blive belastet ca. 450-500 mm lega samt 350 mm isolering oven på dette et lag 10 cm beton.

Eller er der noget jeg har misforstået,
er lidt bange for denne ville blive trykket ind i de andre rum?

Med Venlig Hilsen

Dannefer

Ok

Så får i den ged sorry en gang til.


Hej TD

Helt okay, ingen problemer med at støbe op til væggen som du beskriver det, der skal meget til at skubbe sådan en væg i bunden, så får du ikke problemer med.
Skrevet af hpox på 21 jan 2011 20:45
DEt er ikke nødvendig at kende spørgsmålet for at give et godt svar!!!

He he, du er sku genial engang imellem....

Den sætning må jeg huske fremover, den kan da kun give en et smil på læberne...
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis