PARTY TØMMERFLÅDE

Hej Hej,

Jeg skal i gang med en tømmerflåde! Ha læst de tidligere forums, men tænkte lige jeg ville starte en ny.

Tømmerflåden skal bruges til sommer vi alle vennerne kan chille ud på vandet. Lig med nogle øl og grille lidt derude og så bade.
Jeg vil først og fremmest høre om nogle regler. Må tømmerflåden godt ligge ned ved vandet? Altså uden en form for tilladelser? Må der komme en mindre motor på? Og kan der komme sådan en på?

Tømmerflåden skal ca være 4x5 meter. Og der skal muligvis være en bænk, grill og andre små ting. Den skal også kunne bære +10 personer. 
Hvor mange liters tønder skal jeg bruge? For at den kan ligge MEGET stabilt og tæt på vand?

Jeg vil lave nogle tegninger når jeg er klar til det.

Regnede meget med et svar fra Dr_Lynn!

 

Hej Hej, Jeg skal i gang med en tømmerflåde! Ha... Vis hele indlægget
187 svar
 Følg tråden
Der er 150 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
mange elektrikere brugte dem også til master til byggelys det må/gør man heller ikke mere de er mega giftige så se hellere at få dem skaffet af vejen men selvfølglig på en god måde
Reelt skulle de jo afleveres på Komune Kemi i Nyborg, det tror jeg bare at mange elværker / Komuner springer let og Elefant over. Så hellere sende sorteper videre til den private forbruger, ved at give dem væk. Og når der så på et tidspunkt kommer en ny lov der forbyder private at have sådan noget stående, kan de jo give store bøder (se beskatning ) til forbrugeren.
Nu havde jeg jo faktisk tænkt mig at bygge den ud af dem. Det vil jeg også gøre, MEDMINDRE at jeg får et bevis på at det indten er ulovligt eller meget miljøfarligt...

 

tror du skal nøjes med at drømme om en flåde det forurener ikke og du behøves ikke at lave noget og stop med at spørge mere hvis du ikke vil høre på rådene alligevel

der er altid solskin bag skyerne

Ja skrive og skrive istedet for at komme igang med at bygge den tømmerflåde. Og så tage problemerne som de kommer. Man lærer først fra man går igang.
Annonce
Hvad snakker i om? Jeg kan jo ikke bere begynde at lave den uden jeg ved om jeg må bruge de stolper. Desuden kan jeg da sagtens få gode råd i mellem tiden inden jeg går i gang med at bygge den. For det sker først om et par måneder.

 

Hej alle tømmerflåde-fans.
 --- Der kommer mange sjove indlæg her ;-)

Jeg vil anbefale et skelet af passende tømmer på langs og på tværs - så bliver den solid. Afstand, så det passer med opdrift-tingene. (Tønder/Dunke)
Drop dine ellers så pæne paller, for de bidrager ikke på nogen måde til at holde konstruktionen sammen. De gør det bare tungere.

Dæk = noget billigt gulv eller X-finer
Opdrift = evt. plastdunke som dem her på DBA:

http://www.dba.dk/dunke-10-liters-i-svaer-p/id-72874361/

http://www.dba.dk/25-l-plast-dunker-so/id-72137464/

Ikke alverdens til udgift til sådan nogen dunke, og lette at surre fast op under "dækket" mellem dine bjælker. De vejer ikke så meget heller.

Jeg ville tage disse 25 liters dunke.

Ja - det var bare lidt gode ideer.

Hilsen A

To ulykker kommer sjældent alene.
Hahah ;D Fed kommentar Thomas

 

ja jeg forsøgte at afmelde email ved nyt indlæg da min server er fuldstændig proppet med lav-det-selv emails......... men det lykkedes ik
Der er yderligere 27 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også