Telefonstik -> TV-stik

Okay, jeg er totalt gør-det-selv-analfabet, så bær over med mig :-)

Jeg er lige flyttet i ny lejlighed, og skal have TV i et værelse hvor der i forvejen er et telefonstik. Jeg får kabeltv via. Yousee, så TV og telefon kommer altså ind ad "samme vej".

Da jeg ikke forventer at få brug for telefonen, tænkte jeg om det ikke er muligt at udnytte, at der allerede er trukket telefonstik til rummet, så jeg slipper for at trække 10m kabel, bore igennem vægge osv.

Kan det lade sig gøre og i så fald, hvordan gøres det (nemmest)?

På forhånd tak.

 

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Kort svar.. Nej du kan ikke bruge det..

Der skal trækkes et antennekabel til dit tv..Det skal du have trukket derfra hvor dit signal fra Yousee kommer ind i huset.

 Skal det gøres ordentlig - skal du gøre det selv

 Lidt om mig her

nope...Det kan de ikke...der skal du bruge de rigtige stik og det rigtige kabel imellem...cat5e eller cat6 kabel og så evnt LK lexcoms serie stik
jeg er med på der skal andre stik og dæksler til, men er der ikke noget med at man kun behøver 4 af de 8 ledere i et cat5e kabel, for at kunne køre 100mbit netværk.

spørgsmålet er nok egentlig: Er det kabel der bruges til de gamle 3bens stik, det samme som bruges til RJ11 tilslutninger til digitale tlf. og fax maskiner?
Du kan godt lave dem om til netstik, da det kun er de 4 ledere der er i brug, som FætterHat også siger..

Det er også derfor at man i f.eks. IHC Net Bacis kan køre både netværk, telefoni og tv i ET kabel.

Det kan dog give lidt problemer med støj, da et eks. 4-leder tlf. kabel ikke nødvendigvis er parsnoet...

Jesper Pedersen

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis