Pris på lægning af stabilgrus

I forbindelse med byggelse at vores nye hus har vores entreprenør spurgt om han skal ligge stabilgrus i indkørsel, ved gang og terrasse.

Han skal have kr. 302+moms pr. m3 og det er så inkl. udgravning, udlægning af stabilgrus og stampning.

Han siger at der skal følgende mængde til:

Vognport/indkørsel: Her rækker en m3 ca. til 2-2½ m2
Gang/terrasse: Her rækker en m3 ca. 4-4½ m2

Jeg tænkte at det kunne være en fordel, da vi jo nok ikke som det første får lavet indkørsel og gang. Dvs. vi vil gå/køre på grus indtil vi får lagt fliser i stedet for jord/mudder.

Jeg går ud fra at de ligger det i forbindelse med at de støber fundament. Så det får lov at ligge længe inden der kommer fliser på. Så får det vel også sat sig endnu mere således at risikoen for at det fliser efterfølgende bliver ujævnt er mindre ?

Mit spørgsmål er så om det er dyrt og er det en god ide ?
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ja. Det er inkl. bortkørsel af jord

Jeg synes også det er en lidt sjov måde de regner på. Alt andet lige skal der vel mere arbejde til at lægge 4m2 stabilgrus under terasse end 2 m2 stabilgrus under indkørsel. Selvom det i indkørsel ligger i 50 cm. og det andet i 25 cm dybde.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også