Parallelanslag bordrundsav

Jeg sidder i kraftige overvejelser om at erhverve mig en Bosch GTS10 bordrundsave. Primært fordi den er rimelig billig og jegg kun skal bruge den til hobbybrug. Det er selvfølgelig altid fristende at købe en Dewalt dw745 eller en Bosch GTS10. Men jeg mener ikke at merprisen på ca. det dobbelte retfærdiggøres af mit behov.

Jeg har dog en bekymring. Jeg kommer til at bruge parallelanslaget en del, og skal gerne kunne stole på at jeg kan gå tilbage til en indstilling jeg brugte da jeg savede det forrige stykke træ.

Er der nogen med praktiske erfaringer med PTS10, som kan sige god for dette - og er det alternativt væsentlig bedre hvis jeg ryge på GTS10 eller DW745.

Har i øvrigt også set på Hercules TK1800 eller Einhell tilsvarende, men synes de er lidt kedelige...





6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg har selv luret på den der bosch pts10, og har osse spekuleret over hvor godt landet er, det kan man dog altid forstærke ville jeg mene. Jeg har lånt en pts10 og prøvet den til lidt forskelligt, og var ikk vildt imponeret over landet på den, tror dens store fordel/upgrade er en stærkere motor. Prisen taget i betragtning, i forhold til hvis det kun er til hobby brug, og ikk vildfarnes opgaver ville jeg nok vælge den billige.
Hej Martin

Tak for svaret.
Det vil med andre ord sige, at det er godt nok til at det kan bruges.

Jeg har i øjeblikket en æld gammel kap/bordrundsav, hvor landet ingen ambitioner har om at være parallelt med klingen - og det er jeg mildest talt træt af.

Jeg tror jeg ryger på den pts10, er det helt skidt er den stadig et par håndører værd på den blå avis, og så må man forsøge sig med en anden.
jeg vil ikke love dig at du ikke blir skuffet, det er jo svært og vide hvad dine behov og forventninger er, og jeg har rent faktisk ikke stået med pts10 mellem hænderne selv. men ud fra hvad jeg kan læse mig til, og se på nettet, virker det som en fornuftig hobby sav.
Skrevet af guldsnedkeren på 20 jan 2011 17:15
jeg vil ikke love dig at du ikke blir skuffet, det er jo svært og vide hvad dine behov og forventninger er, og jeg har rent faktisk ikke stået med pts10 mellem hænderne selv. men ud fra hvad jeg kan læse mig til, og se på nettet, virker det som en fornuftig hobby sav.

Bliver lidt rundtforviret her 

I dit første indlæg skriver du : Jeg har lånt en pts10 og prøvet den til lidt forskelligt

Og her skriver du så at du IKKE har prøvet den?. Så hvad er det rigtige siger du?

 If its not broken. DONT FIX IT!!!

 - Non semper ea sunt quae videntur -

Skrevet af mcholst på 20 jan 2011 17:04
Hej Martin

Tak for svaret.
Det vil med andre ord sige, at det er godt nok til at det kan bruges.

Jeg har i øjeblikket en æld gammel kap/bordrundsav, hvor landet ingen ambitioner har om at være parallelt med klingen - og det er jeg mildest talt træt af.

Jeg tror jeg ryger på den pts10, er det helt skidt er den stadig et par håndører værd på den blå avis, og så må man forsøge sig med en anden.


Fik du købt den PTS 10?. Er lidt nysgerrig da jeg selv går og venter på at den bliver leveret. Måske allerede imorgen. Men lytter til gode oplevelser og råd 

 If its not broken. DONT FIX IT!!!

 - Non semper ea sunt quae videntur -

Lagde ideen lidt på hylden, da jeg lige manglede et godt projekt at bruge den til.

Men den står stadig på ønskesedlen, så jeg håber du kan finde et par minutter til at dele lidt erfaringer når du får den leveret.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis