ny trailer - hvilke er stærkest bygget?

Hej,

Skal have en ny trailer i cirka størrelsen 125x205. 500/750 kg. (ikke en erhvervstrailer)

Hvis man kun kigger hvor kraftigt de er bygget, hvilke mærker er så de bedste:
Altså hvilke trailermærker skiller sig ud ved at have det mest solide stel/opbygning:

Har kig på:
Variant
Brenderup
Eurotrailer
Selandia (maro model)

Hvad skal jeg vælge hvis jeg vl have den stærkeste trailer?

Peter
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
brenderup 1205. Det er en populær model, hvor du kan handle til fornuftige priser og få billigt ekstraudstyr til. Desuden er "undervognen" den samme som modellen der må læsse 1000 kg

 

Her selv denne - Bare med stålsider..


 Skal det gøres ordentlig - skal du gøre det selv

 Lidt om mig her

Jeg valgte en Dantrailer / Variant med træsider for en del år siden og grunden var netop den kraftigere undervogn.
Min model er med 13 tommer hjul udvendigt på kassen! men med finersider.
Skal du have stål sider er det noget tyndt materiale de er lavet af, medmindre du rykker en klasse op og så er vi vist i den lille erhvervsklasse....

Men husk at få en pressening og en stang til at holde den hævet.... så er traileren klar til brug hver dag.... Ikke noget med den er regnvåd osv.. husk dog at holde drænhullerne i fronten rene, da de let stoppes og vand kan samles i bundet og give råd....

MVH Njord :-)

MVH Njord
Skrevet af njord på 22 jan 2011 21:32
Jeg valgte en Dantrailer / Variant med træsider for en del år siden og grunden var netop den kraftigere undervogn.
Min model er med 13 tommer hjul udvendigt på kassen! men med finersider.
Skal du have stål sider er det noget tyndt materiale de er lavet af, medmindre du rykker en klasse op og så er vi vist i den lille erhvervsklasse....

Men husk at få en pressening og en stang til at holde den hævet.... så er traileren klar til brug hver dag.... Ikke noget med den er regnvåd osv.. husk dog at holde drænhullerne i fronten rene, da de let stoppes og vand kan samles i bundet og give råd....

MVH Njord :-)


Jeg valgte den med 10" hjul, for at kunne åbne siderne, noget der har været skønt masser af gange..
Desuden kan de to sider + bagsmækken nemt tages af, så har man en flad bund hvor overstørrelse gods kan ligge på ( Vinduespartier er hentet sådan) og legehuset til ungerne blev hentet færdigbygget..

Pladerne der er brugt til siderne er ikke tynde, de er 2,5 mm plade - dem du tænker på er onkel harald og bauhaus modellerne, der er lavet tyndere plade..

Jeg gave 10.000,- for denne - ca 5 år siden, og den har kørt rigtig meget (tungt) uden det kan ses..

Kassen er og pressenninig er tilkøb - kassen rummer stropper, reb afmærkning..


 Skal det gøres ordentlig - skal du gøre det selv

 Lidt om mig her

Annonce
Hej Kamb.

Fint at din har så kraftige sider, men jeg tror altså de mindre modeller ( en aksel og lidt smallere) er lavet i en tyndere plade.
Men det kan man jo kigge på og vurdere!
Når jeg valgte min skyldes det ikke de høje hovedvanger, på min er de lave som på en Brenderup.... Men bestemt ikke i tyndere plade... Det der var beroligende for mig var de tværgående vanger, de er nemlig bredre på Varianten end Brenderupperen...
Når det så er sagt er det jo kun et udtryk for hvordan jeg vurderede de modeller der blev fremstillet på det pågældende tidspunkt.
Jeg gætter på der er ændret en del siden.. fx i hængsler og lukketøj....
Så ud og kigge.. ned under vogne og checke...
Men pas på med at vælge en vogn der er for lille.. eller for stor..
Man far har et par stykker, en lave lidt mindre vogn med faste sider og en med boggiehjul og et kæmpe lad....
Den store kan rumme næsten alt men er også lidt træls at rulle rundt omkring med... den vejer jo en del i sig selv og er temmelig bred... Men hver for sig er de gode til hver deres opgaver :-)

MVH Njord

MVH Njord

Meget gammelt opslag men hvis nogle kigger i dag, så er de kraftigst byggede trailere uden tvivl Eduard og Henra. 

Det er tungt og bygget i stærkt stål, fuldsvejset og varmgalvaniseret til sidst. Det er noget en smed kan lide 👍

Jeg har selv en Variant boogietrailer (1300 kg) som jeg er ganske tilfreds med.


Du har ikke Humbaur på din liste de laver også kvaltiet

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis