Udjævning af gulv fra gl stald?

Hej LDS

Har købt et nedlagt landbrug, hvor der i stalden er spor af den gamle fodresti(?), eller hvad det nu har været ;-)
Jeg vil gerne have støbt beton, så gulvet bliver plant – selv om det tager af loftshøjden.
  Pt er fodertruget nedbrudt, men ikke således jeg bare kan ligge beton oven over, og så trække det efter med et bræt. Dvs. der er stadig en kant, der ”stikker op” – håber billedet er mere sigende!



1: Hvordan ville I gøre, hvis I skulle have planet gulvet?
2: Hvad ville I støbe med?
3: Råd og tips?

Mvh.Nybegynderen :-)

8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
banke hele gulvet op. grave ud for mere frihøjde. og så støbe et nyt gulv.
Ellers kan du hakke væk indtil fodertruget óg bare gi det noget betonbinder ig så støbe oven på igen, det er den billige løsning.
Jojo - at banke gulvet op og støbe nyt ville også være drømmeløsningen - hvis man i samme omgang kunne fjerne bjælkerne der holder loftet. Denne løsning er desværre ikke mulig :-/

Hvad er optimalt at fjerne resterne af fodertruget med? Snakker vi en stor vinkelsliber med diamantklinge, eller skal der lejes kraftigere værktøj i byggemarkedet?

"Betonbinder" - er der én, der kan uddybe lidt nærmere?

Mvh. Akaup
En del af bjælkerne kunne jo fjenes hvis de ersatttes med ståldragere...

Betonhammer vil være optimalt til formålet, en stor en da sådan fodertrug normalt er sindsygt hårde.

Betonbinder er en slags vandig lim som binder støvet og primer betonen, som smøres på fladerne inden støbningen.
Jeg ville bare tilføje at du jo kan leje en minigravemaskine med nebrydnings hammer, så går det væsentligt stærkere, og du slipper for smadrede arme / hænder.
som koluda skriver så kan du erstatte nogle af stolperne ved at lægge jerndragere op. jeg vil tro du kan komme ned på 4 stolper i hver side, og som håndværkeren siger så brug en minigraver med hug på.
Sidste gang vi hamrede et gulv som dit op viste det sig der var støbt ovenpå 3 gange og der lå en aljebeholder under gulvet.
nu ved jeg ikke hilket område du er fra men hvis du er kendt med maskiner vil du være under en dag om at hugge det fri.
Annonce
Nu mangler jeg heldigvis ikke plads - går fra en 2-værelses med "udendørs værksted" til dette sted med 740 kvm udbygninger, så det er ikke plads jeg kommer til at mangle - snarere finanser hehe.
Derfor bliver løsningen at bibeholde stolperne - noget tid endnu i hvert fald, og så få hugget fodertruget tilpas langt ned, således der kan støbes et jævnt gulv i det mindste.
Jeg kan vist låne mig frem til en rimelig kraftig borehammer, så det må jeg prøve mig med.

Er der en der lige kommer med en opskrift på noget passende beton til gulvet? Trailer og tvangsblander kan også lånes.
Vil løseligt skyde på at der skal bruges 1-2 kbm alt i alt.

Mvh. Andreas - der glæder sig til at overtage stedet - men der er lang tid til april!
Et par kubikmeter forslår som en skræde et vist sted. Regn du hellere med mindst 5-6 kubikmeter beton Beton er bla. 5 : 1 det giver en stabil blanding du kan gøre det stærkere ved at bruge 2 dele småsten 25-35 mm. 3 dele grus og en del cement.
Jeg ville blandet det 1-3-5
1 del cement
3 dele grus
5 dele småsten
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis