Hvor finder jeg lister til den rigtige pris?

Hej med jer.

Jeg overvejer at renovere lidt på skuden her til forår/sommer....
Det jeg gerne vil er at lave en en indvendig listebeklædning af skrogsiderne. Nu er der oplimet noget nålefiltlignende materiale... det vli jeg gerne have af og malet selve skrogsiden. Herefter skal den så beklædes med lister.. sådan med lidt mellemrum.
Jeg vil gerne have en lidt lys liste som fx douglas! men hvor finder jeg det, og ikke mindst til en rimelig pris....

Nogen der kender et godt sted??

MVH Njord

MVH Njord
10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeps..... Loppemarkeder! Evt Gul&Gratis og Blå Avis

Hvad jeg ikke har købt af Teak, Mahogny og Eg bordplader og skabe til ingen penge er ikke småting.
Det kræver naturligvis du selv kan strimle dem op til passende tykkelse, eller få en kammerat med en rundsav til det.
Ikke den træsort du søger jeg har købt, men Ahorn og Birk er vel også et fint alternativ?

Alt andet er en forholdsvis dyr løsning.
Hej.

En OK ide.
Men jeg syntes godtnok det er noget tid siden jeg har set ret meget massivt til ingen penge....
Jeg vil gerne have listerne på langs i forkahytten, så de skal jo gerne op på en længde af 2,2 meter eller måske lidt mere.....
Jeg har godtnok en bordrundsav (af lidt tvivlsom kvalitet) og en mindre tykkelses høvl.... Så måske skal jeg kigge efter en mulighed for at købe nogle brædder... Faktisk har jeg også overvejet at købe ru frorskalling i god kvalitet også eller høvle mit til rette med tykkelsen... Nok lige save dem på langs så de kommer med i bredde inden høvlingen...

Men jeg hører gerne om alternative muligheder....

MVH Njord

MVH Njord
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Når jeg tidligere skulle bruge mange lister, købte jeg hele planker på savværket, det gav en meget stor besparelse.
Hvilket savværk??
Har også kigget lidt efter listefabrikker... måske er det vejen frem...

MVH Njord
Ja det er jo lidt af et problem med de savværker i vore dage, førhen havde de fleste lidt større byer jo mindst et savværk.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
Ofte hører man at meget er billigere i Tyskland.. Så måske de også har lister til den rigtige pris...
Men først må jeg finde ud af hvor mange jeg skal bruge, så bliver prisen nok mere forhandlelig....
Der er jo en del forskel på 2 m liste og nogle hundrede meter.....

MVH Njord

MVH Njord
Skrevet af njord på 22 jan 2011 10:57
Ofte hører man at meget er billigere i Tyskland.. Så måske de også har lister til den rigtige pris...
Men først må jeg finde ud af hvor mange jeg skal bruge, så bliver prisen nok mere forhandlelig....
Der er jo en del forskel på 2 m liste og nogle hundrede meter.....

MVH Njord

Jamen det er rigtigt at lister og træ er meget billigere i Tyskland og det er ikke fordi det er dårligt træ, det er faktisk nogle gange bedre end det du kan købe herhjemme.
hvad med malmø list ab, find den via google, er selv ude at lede efter teak lister og tror at det ender med en tur over den store bro - der er bare jævle langt fra frhavn. så er der nogen som kender et sted nærmere må de gerne gø op.
Lav det dog selv!
Er lige blevet færdig med ca 80 mtr Teak dørk i styrehus. Stave af 6*45mm massiv Teak.
Var godt nok så heldig at købe en 50mm bordplade i 1800*620mm, til.... 400kr :-). Grim og slidt i overfladen, men hvad gør det?
Ud over styrehuset har jeg materialer til næsten halvdelen af kahytten ud af den plade alene.

Selvfølgelig kræver det jeg har gjort at man hele tiden checker for egnede materialer, samt det man nødvendigvis ikke mangler lige nu....

Komplet Teak dørk i min Faaborg 20" kommer til at koste ca 4000,- incl alt (Teak, Østen x-finer... Nodde masse/tape/primer, Epoxy og olie - alt Sika)
Hver eneste gang jeg til sommer træder på min nye dørk vil jeg glæde mig over at der var råd til meget andet fordi DEN var billig produceret.
jo men det er næsten umuligt at finde en bordplade med gennemgående stave, har brugt flere uger uden held...
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også