skridsikre betonfliser - hvor ?

Hej alle

Vi har en ret stejl nedkørsel til garagen under huset, hvor der lige nu ligger Ølandsbrud. Hvis det har regnet lidt er bilen umulig at få op derfra. Problemet er så stort at vi ikke vil bruge garagen før der er kommet en anden belægning på nedkørslen.
Jeg har tænkt på en art betonelementer med riller eller toppe, som går på tværs af køreretningen. Den slags elementer må da eksistere til andre lignende situationer.
Har prøvet at søge lidt rundt på nettet, men har indtil videre intet brugbart fundet.

Er der nogen som ved, hvad man kan bruge som skridsikker belægning og hvor man kan få det ?
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Trøst dig med at du ikke er den eneste med det problem, men nej der findes ikke en speciel flise til det formål. Der findes en klinke med rillet overflade, men jeg tror ikke det vil hjælpe på en sneglat nedkørsel. Jeg har set et par steder hvor de har støbt køre spor og så strøget skrå riller i betonnen så det ligner mini tappetrin.
Men ellers er en go gang grus vejen frem.

V.h.  Håndværkeren
Hej. Mig og en kollega sad og snakkede om det her forleden , men det var med henblik på at kunne levere skridsikre belægninger til ældre.

Nu er ølandsbrud meget glatte i forhold til betonsten men for at være helt sikker kan du bruge græsarmeringssten , der burde du kunne få godt fat. http://www.ibf.dk/Gr%C3%A6sarmering_SF-Sten-47.aspx De fåes i forskellige varianter og vil du ikke have græs imellem kan du evt fylde hullerne med noget beton.

Mvh Brolæggeren

www.tunebro.dk

Alt i  Brolægning udføres på hele sjælland.  Vi  Brolægger  med alle Stentyper.. Nyhed: Lithos Natursten

Hej Brolægger
Tak for ideen. Det ser ud som om det godt kan bruges hvis man tager 35% græs-udgaven med mest beton. Så kan man måske lade være med at fylde hullerne helt op, så man er sikker på at køre på toppene.
Ja dem havde jeg da slet ikke tænkt på kunne bruges til det formål, så tak for ideen

V.h.  Håndværkeren
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis