Buede spær til overdækket område....

Hejsa folkens.. Jeg står med et lille problem. Jeg har et overdækket område i gården til cykler osv. Det måler 310 cm i bredden, men nok gerne have det på 350 cm. Taget står på stolper i den ene side og den anden side hænger på en eksisterende bygning og det skal det blive ved med. 

Stolperne er i idag 170cm og øverste sted på væggen er 210. Det gør at vandrette spær skaber en højde på max 200cm under taget, hvilket er træls når jeg er 198cm :-) 

Det er ikke muligt at lave stolperne højere end 210 for så bliver den "facade" for voldsom at se på.

Hvordan laver jeg buede spær nemmest? De bliver synlige og skal helst ikke være over 15-20 cm tykke

1. Ide er at lave dem i krydsfiner limet sammen i flere lag.

2.Ide er at lave det i spærtræ/reglar limet sammen og savet i form.


Nogen inputs.. Umiddelbart mener jeg det er nemmest at lave af krydsfiner....



Laver alt i smede arbejde og simple drejeopgaver.

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Med den signatur, du præsentere, skal det da være buer i jern, som du valser og får galvaniseret
Du finder næppe, noget der fylder mindre i højde på spær...


mvh jens
Hej.

Jeg vil nok få profiler valset og galvaniseret. Specielt da du efterlyser frihøjde og dine sider ikke må være for høje.
Specielt hvis du nøjes med at få spæren valset og selv kan korte dem op og svejse de fornødne beslag på inden galvaniseringen.

Ellers må du jo igang med at lime dem....

Du kan nok få inspiration herfra: http://www.lilleheden.dk/dk/limtrae.asp ellers ring og hør hvad de vil koste...

MVH Njord

MVH Njord
Nu når vi har fat i Lilleheden så har de limtræsbuer i"carport størrelse" som lagervare.
Meget at foretrække frem for stål.
Jeg vil ikke have stål.. dels fordi jeg ikke selv kan valse dem, eller kender nogen der kan pt og dels fordi jeg syntes det kunne være fedt at lege med en træ-løsning. Jeg har også en ide om det giver en bedre total udseende med alt i træ.. resten af skuret bliver beklædt med klinke beklædning osv..

Laver alt i smede arbejde og simple drejeopgaver.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis