værksteds-indretning?

Hej.

Jeg har købt hus med kælder (60m2) og det er jo oplagt at inddrage noget af den til værksted(10-15m2 ? )

Jeg kunne godt tænke mig at se smarte løsninger fra andres værksteder.

Specielt kunne jeg godt tænke mig at se hvordan i hindrer støv og snavs i at komme ind de forkerte steder. Jeg vil helst lave værkstedet så småt som muligt, men det kræver jo at mange ting er på lidt plads.

Jeg vil kunne arbejde i træ med rundsav osv så en slags spånsug er nok absolut nødvendigt, - jeg tænker på en af de billige støvsugere fra Harald til dén tjans. Af og til laver jeg også ting i alu/jern så den slags spåner forekommer også.

Samtidigt vil jeg meget gerne kunne opbevare mit grej til elektronik-fusk i samme rum. - deraf kravet om minimalt støv.

Umiddelbart er min kælder uden vinduer og med minimal udluftning. På sigt skal det nok ændres, ,men det er næste umuligt lige nu.

Jeg ser frem til gode ideer og forslag. Det burde tjene som inspiration for mange.

TroelsM

Hej. Jeg har købt hus med kælder (60m2) og det er... Vis hele indlægget
17 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Hej

Der var et par ledige timer så jeg har lavet et par gamle skabe om til hylder.

Ja det er en smule skævt (sålen på rundsaven var en smule ude af justering).

Jeg tror ikke, at det er den endelige perfekte løsning, men det er et meget godt forsøg og det virker lige nu.

Jeg har brugt en håndfuld kraftige magneter fra gamle harddiske som værktøjs-holdere.

Bordet er skævt, grimt og for lavt, men det var i rummet i forvejen og jeg har ikke gidet at lave det om endnu.

Hvad synes i? HVordan har i løst de samme udfordringer?

Skal vi ikke have flere billder i tråden?

TroelsM

Det er da en fint værksted du har fået indrettet der.
For en der bor i lejlighed uden nogen facitlieter andet end at låne sig frem får det tænderne til at løbe i vand.

Tilslutter mig ideen med et skab og tætningslister. Med en smule omhu vil det blive en god løsning på et støvfrit lager/arbejdsbord.

Chr.

Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.

Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.

Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.

flot lavet, men næste step kunne måske være en stålreol til alle de værktøjskasser og spande

 

Hej

Ja reoler/skabe er helt sikkert højt på ønskelisten lige nu.

Måske kan elementerne fra det gamle køkken bygges om på en go måde.

ja, jeg kan godt lide genbrug.

TroelsM
en værksted, skal efter min mening være effektivt. Det får du ikke ved at installere gamle køkkenelementer. Det ser må¨ske godt ud, men du får flere hyldemeter, ved at rejse nogle reglar, lægge læter på nogle vinkler og skære et par 12 mm plader til som hylder. Du får mange flere meter. For øvrigt kan du gå helt til loft

 

Annonce
Det vil da se endnu mere klumse ud, men jeg tror nu også det Trols mener er at han vil bruge gamle køkken møbler som underskabe til et godt arbejds bord, og det er da en briliant ide
@ uldal: Da vi snakker gds så skulle det være en overkommelig udfordring at ændre skabs-dimensioner så skabet går helt til loftet... JA jeg kunne nemt bygge en åben reol (eller købe), men åbne reoler er svære at holde støvfri.

@ håndværkeren: Ja som underskabe eller en slags skabs-væg til opbevaring.

Over et par stille aftener blev der tid til at skrue en sammenfoldelig buk sammen af gamle fodlister fra huset. Højden er selvfølgelig afpasset med arbejds-bordet. Temmelig skæv pga de skæve lister (og hastværk), men den fungerer upåklageligt, fylder 6 cm i bredden når den er slået sammen og klarer nemt 80-100kg.

TroelsM
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis