Revner i ny pudsede vægge

I to værelser har jeg fået støbt nyt gulv samt nyt puds på væggene.

Problemet er at alle ydervæggene er fyldt med fine revner i pudsen. Indervæggene fejler ingen ting!
Alle Væggene er pudset op på samme måde og med samme blanding. De blev pudset for lidt under to måneder siden.

Udover at der blev støbt nyt gulv blev der også gravet ud til 300mm isolering. Under ydervæggene var fundamentet dybt nok, men under indervæggene blev der støbt nyt fundament.

Indervæggene er af mursten og ydervæggene er af Durisol blokke.

Nogen som har en ide til hvorfor at jeg indenfor har fået alle de revner i pudsen på ydervæggene?


 
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Maximus.

Jeg vil umiddelbart tro at det drejer sig om svindrevner. Det har ikke nogen betydning, hvis du skal spartle alligevel.
Det skyldes højst sandsynligt at blokkene ikke suger så meget som murstensvæggene, og pudsen har været for våd da den blev pudset sammen.
Har du billeder af det?

Mads
Durisol blokke er lavet af træfibre, og har derfor en højre suge evne, end eks. mursten.

Det kalder man svind revner, og hvis ellers pudsen sidder uden at være skruk, er der ingen problemer i det.

Mvh Thomas Hansen

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Planen var at der skulle males direkte på pudsen og derfor skulle der gerne ingen revner være.

Tror vi prøver at kradse alle revnerne ud og så reparere pudsen der og så håbe at de ikke kommer igen eller at der kommer flere.

Men problemet er måske så at pudsen er tørret for hurtigt på grund af sugeevnen i Durisol blokkene?

 
Hvis det er fine revner er der da ikke megen ide i at krasse dem ud.
Derimod bør de heltt klart fyldes ved spartling. Om nødvendigt må væggen fuldspartles eller finpudses efterfølgende.

Mon ikke miseren skyldes manglende forvanding af vægge.
Nå jeg har oplevet sådan noget, har det været som følge af for hurtig tørring.
Derfor vænnede jeg mig til at fugte væggene inden jeg smurte pladder på, og ikke have for meget varme på, og i situationer, hvor jeg frygtede noget sådant kunne ske, har jeg fugtet væggen et par gange under hærdningsprocessen, ganske som man gør ved et nystøbte betongulv.

Hvis du kradser revnerne ud, vil du da først rigtig kunne se "skaderne".

Med venlig hilsen
ktm

 

og så spørger mureren jo.....har i kastet ud på blokkene inden i pudsede??

Murermester Michael Flyger Jørgensen

23804516

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også