hulmurs isolering

Jeg har brug for lidt gode råd.

Jeg fik for et stykke tid siden sat nye døre og vinduer i huset samt fik jeg udskifte alt træværk på front muren med mursten.
Da jeg snakke med muren om at presse mere isolering ind i muren snakke han om at der ikke ville hjælpe mig nået.
Der er isolering i muren men det fylder ikke hulmuren helt ud.
Jeg syntes vores ydermure er ret kolde og det termofoto vi fik tage sidste år viser bare at der kommer varme ud men han sag ikke rigtigt nået brugbart og hans report gik hvis bare på at jeg skulle købe en varme pumpe.

Kan det passe at det ikke kan betale sig og isolere mere ??

huset er på 120 m2 og det handler om 3 mure ( nr 4 blev lavet for 3 år siden og der er 250 mm isolering i ) huset er i 1 plan og det er en villa fra 1972 med ca 8cm hulmur.
Hvad ville en ca pris ligge på normalt ?? vi vil ha rockwood da vi prøve papirule i vores gammle hus og det var vi ikke tilfreds med.

men hvis det ikke hjælper og presse isolering inde i muren kan jeg bare ikke se hvad hulmur isolering skulle hjælpe da det må gøre det samme.

Er lidt i 7 sind om hvad jeg skal gøre
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Din hulmur er 29 cm bortset fra puds. og altså er hulrummet 70 mm bredt.
Men hvis der allerede er isolering i muren, altså batts, måske 50, 60 eller 70 mm tykke hvordan vil du så proppe mere isolering ind i hulmuren?
Det kan for det første slet ikke lade sig gøre og dernæst vil det være alt for dyrt.
Det er formodentlig rigtigt at ydervæggen føles kold når der kun er en 5 - 7 cm isolering i. Det er ikke sikkert at den eksisterende isolering er meget værd. men det er jo svært at hive det ud af muren igen. :o)
For at gøre noget ved det skal du isolere. Enten udvendigt eller indvendigt.
Hej

Jeg synes du skal hulmursisolere med perlite....
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis