Amerikaner køleskab - plan med øvrige elementer?

Ifbm renoveringen af vores køkken, opsætter vi på den ene væg 3 højskabe samt et amerikaner-køleskab. Disse amerikaner skabe er jo alle dybere end almindelige køleskabe. Det skab vi har kig på, har en indbygningsdybe på 733 mm.

Jeg har altid syntes det så lidt spøjst ud, når man placerede et sådan skab ved siden af øvrige normale køkken elemnter, da det jo så rager små 10cm ud. Dette ville jeg gerne undgå, og dermed få køleskabet plant med de øvrige højskabe som jeg skal opsætte som har en dybe på 60cm.

Er der nogle ideer/tips til en sådan konstruktion - hvorledes får jeg bedst de 3 højskabe "frem" således at de kommer til at flugte med køleskabet?

/Jesp3r

19 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Har selv haft den udfordring.......

Fandt langt om længe en amerikaner med 60 cm + håndtag i indbygningsdybde - Samsung.

http://www.nettobuild.dk/samsung-rse8kpus-kole-fryseskab-amerikaner-rustfri.html


Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

Jep - men hvorledes "trækker" jeg de øvrige elementer frem? Hvad ville være den bedste fremgangs måde for dette?

/Jesp3r

Det er jo ret simpelt når det er højskabe.
Højskabene skal kun fastgøres for oven.
Så mon ikke at du først fastgør en vandret regel i væggen og dernæst gør skabene fast til denne.
Det er muligt at der bliver lidt besværligheder med sokkelen og måske osse med eventuelle gavlplader.
Skrevet af hpox på 18 jan 2011 12:38
Men der findes da amerikanerkøleskabe med 60 og 63 cm dybde.
Men det er godtnok noget billig p.. til 23.000 kr.

Det er præcis sådan en fætter jeg henviser til ( og selv har ) længere oppe i tråden

Jeg købte så min i Polen til ca. kr. 12.500,- og fik den fragtet hjem.


Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

Ja, den med reglaren i toppen kunne selvfølgelig være løsningen man skulle gå efter.

Eisoe: Problemet er lidt at køleskabet allerede er fundet (men endnu ikke købt dog). Men der lægges stor vægt på design, så vi har derfor fundet en model fra Bosch som kun sælges i tyskland som vi gerne vil have. Hvis jeg fortæller fruen at det alligevel ikke kan blive det, så kan jeg lige så godt lade være med at komme hjem ;-)

/Jesp3r

Kylling

Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

Husk at køleskabet skal være VA godkendt, hvis det skal tilsluttes til vandnettet.
Det skal de nemlig ikke nej.
Derimod skal de være CE godkendte.
Der er yderligere 9 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis