Amerikaner køleskab - plan med øvrige elementer?

Ifbm renoveringen af vores køkken, opsætter vi på den ene væg 3 højskabe samt et amerikaner-køleskab. Disse amerikaner skabe er jo alle dybere end almindelige køleskabe. Det skab vi har kig på, har en indbygningsdybe på 733 mm.

Jeg har altid syntes det så lidt spøjst ud, når man placerede et sådan skab ved siden af øvrige normale køkken elemnter, da det jo så rager små 10cm ud. Dette ville jeg gerne undgå, og dermed få køleskabet plant med de øvrige højskabe som jeg skal opsætte som har en dybe på 60cm.

Er der nogle ideer/tips til en sådan konstruktion - hvorledes får jeg bedst de 3 højskabe "frem" således at de kommer til at flugte med køleskabet?

/Jesp3r

Ifbm renoveringen af vores køkken, opsætter vi på... Vis hele indlægget
19 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Hvornår er det med VA-godkendelsen ændret? Synes ikke jeg kan finde noget om det på nettet - der i mod er der masser der siger, at det skal være det?

Liste over ting, der kræver godkendelse (punkt 3.54):
http://www.etadanmark.dk/danish/mkva/Oversigtsliste_16_%202009_03_27.pdf

http://www.teknologisk.dk/projekter/5385,3?report_id=3463
http://politiken.dk/tjek/penge/hjemmet/ECE410225/tusindvis-af-ulovlige-koeleskabe-solgt-i-danmark/
Ja-ja.
Men det gælder jo inden for EU at er et produkt godkendt i et EU-land så er det osse godkendt i alle de andre EU-lande.
(Eller det kan man ansøge om at produktet bliver)
Man får nemlig sit produkt CE-Godkendet

Men det kan godt være at du har ret aligevel.
Fordi det åbenbart galder for bla. Amerikanerkøleskabe at for at blive godkendt i et EU-land skal skabet kunne VA-godkendes.
Altså en VA-godkendelse opnået f.eks. i Holland gælder i alle andre EU-lande.

Men aligeves er det CE-godkendelsen der gør at du osse kan sælge dit produkt i f.eks. Danmark.


Ok, du har måske ret. Det er lidt kompliceret stof det med godkendelser osv. :-)

Jeg er dog ikke helt overbevist om, at CE-mærkning (som er noget producenten selv udfører/dokumenterer - ikke en test foretaget af en myndighed) er nok til at opfylde bygningsreglementets krav til VA-godkendelse. Svjh. er det danske bygningsreglementet ikke en harmoniseret standard, som er hvad man CE-mærker i forhold til.

Du har helt sikkert ret i, at man gerne må sælge ikke VA-godkendte materialer i DK, hvis de er CE-mærkede. Men det er ikke ensbetydende med, at man må tilslutte dem til vandnettet.

Nuvel, det hele er lidt besværligt med de mærkninger/godkendelser, så man kan jo selv vælge, om man vil følge dem. Jeg ville bare gøre spørger opmærksom på, at der kan være problemer i at hente et køleskab fra udlandet til DK. Det er så ærgeligt, når hele familien ligger syge pga. forurenet vand.
Om ikke andet, så har jesp3r da et argument overfor fruen, om hvorfor det ikke skal være det tyske skab. Så kan det jo være han kan få lov til at komme hjem alligevel, og montere et, hvor han ikke har problemer med dybden :-)
Jeg opfatter CE- godkendelsen som den vi som almindelige forbrugere skal holde os til.
VA- godkendelser og måske godkendelser i forb. med El og andre ting er underliggende godkendelser. Som formodentlig er forudsætningen for at opnå CE-godkendelsen.

Og nej, Danmark kan ikke stille særlige krav for at tilslutte et Amerikanerskab eller andre ting. Det ville være en teknisk handelshindring.

Og så tror jeg nok at Bosch har alle de godkendelser der er nødvendige for at begå sig i EU.

Men alt det behøver jesp3r jo ikke at fortælle fruen.
Annonce
Vi bliver nok aldrig enige... men jeg mener stadig ikke, det er helt korrekt hvad du skriver.

Danmark må godt pålægge ekstra krav til produkter, hvis det er af hensyn til f.eks. forbrugerne eller miljøet. I så fald er det ikke en teknisk handelshindring. VA er netop krav til produkter, der har forbindelse til vand - altså for at beskytte forbrugeren.

Jeg er også sikker på, at Bosch har godkendelserne i orden. Det er nok derfor de har valgt at få nogle af deres produkter VA-godkendt så sent som i juli 2010. Se http://www.etadanmark.dk/ETAWEB/VA/showimg.asp?type=va&id=19339

Det er f.eks. muligt, at der i de tyske modeller er monteret vandfilter, hvilket ikke er tilladt i DK.

Nå, jeg vil ikke bruge mere tid på den sag. Det må være op til Jesp3r og fruen at træffe beslutning om hvilket skab de ønsker :-)
Skrevet af jenshøj på 19 jan 2011 13:40

Det er f.eks. muligt, at der i de tyske modeller er monteret vandfilter, hvilket ikke er tilladt i DK.


Præcis.

Der var vandfilter med det jeg købte i Polen, der stod så i den danske del af vejledningen, at hvis det skulle bruges i DK skulle det medfølgende vandfilter ikke monteres.

Er der nogen, der kender den logiske grund til at der ikke må være vandfilter i ??

Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

Fordi vi ikke tilsætter klor til vandet i Danmark. Dermed kan der komme bakterievækst i filteret.
Skrevet af jenshøj på 19 jan 2011 17:26
Fordi vi ikke tilsætter klor til vandet i Danmark. Dermed kan der komme bakterievækst i filteret.

Tak for svaret - ja, det er logisk,så

Der fulgte også en " dummy " med som erstatning for filteret - ellers kom der ingen vand igennem.

Filteret ligger vist i en skuffe endnu - væk med det

Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis