Opvaske ekspert søges!

Hej alle sammen,

Så fik jeg endelig købt mig en opvaskemaskine og fået den sat til. Det skal siges at det er min første, så jeg er komplet grøn på området. Jeg er også helt ny herinde.

Der er dog et lille problem - maskinen fyldes med vand, brummer derefter i 5-6 minutter for bagefter at tømme sig for vand igen og sige at vasken er færdig.

Jeg har prøvet samtlige programmer, sluk/tænd for hovedafbryderen, læst manualen/brugsanvisningen fra start til slut - alt sammen med samme resultat.

Nogen som har en ide om hvordan jeg afhjælper problemet??

Det er for øvrigt en bordopvasker af mærket Ectrolux ESF 2410

På forhånd tak,

Kenneth
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Er det med snavset porselæn o.s.v. du har prøvet ?
Så må du have fat i butikken hvor du har købt den

Det er en jeg har arvet af min mor, så der er desværre ingen butik at gå ned i - men jeg tror jeg har løst problemet selv!!! Efter en uges frem og tilbage..

Men hvis der er andre som skulle løbe på sammen problem er her, hvad jeg gjorde: Jeg løsnede popellen i midten af maskinen, det "knasede" en del, og jeg skyllede efter med vand. Og vupti, nu virker den!!

God aften

Ak ja
Måske det så var en ide du gav den en extra kalkrenser tur, tag en lille skål og fyld den med ediekesyrer, stil den ind i maskinens kurv og lad maskinen køre en gang på højeste varme grad. Du må ikke fylde sæbe eller andet i !
Annonce
til opvaskere anbefales citronsyre, ikke eddikesyre!

Det vi ikke når i dag ........skal vi da ikke lave om i morgen

Det ved jeg Rolias, men hvis manden kun gør det en gang kan jeg ikke forstille mig at maskinen vil tage skade af det.
Man anbefaler også citronsyrer til kaffemaskiner, der bruger jeg altid ediekesyrer og mine kaffemaskiner holder som regel i 10 år.
Tak for tippet til jer alle sammen. Det var lige den info jeg havde brug for. Min opvaskemaskine ville nemlig heller ikke vaske, men den ville godt tage lidt vand ind. Jeg valgte i øvrigt at bruge citronsyre, men det var nu nok mest fordi det stod hjemme i skabet
Ril trods for alle de fine ord om hvad diverse tabletter kan og måske især ikke kan, så kan det altså godt betale sig at tilfører en spiseske fuld Hexafosfat ved hver vask. Så vil maskinen aldrig kalke til og vaske resultatet blive rigtigt godt med selv den billigste tablet fra Aldi.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis