Min pgo scotter dør ved fuld gas?

Jeg har en gro scotter 50 og den har kørt uden problemer men efter en morgen med start problemer men fik den igang kom problemet når jeg gasser op dør den men slipper jeg så  gassen et par sek.. så gasser den op et par sek og det gentar sig " jeg er af den lidt gamle årgang og har ikke skruget i knallert siden 80erne på min elskede yamaha 4 gear 79 og kunne da lidt den gang men er måske ikke helt i optrækket ;-) med de scotter der!? griner .. er der en troldmand eller 2 kan jeg se det må være her inde ;-)) hey.

 den nye

12 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Har du prøvet at rense benzin tilførslen fra tanken og ned, lyder som den ikke får nok at " æde"
Har selv lige været på værksted med min scotter( samme problem)
det var en utæt vaccum slange til brændstof styring
ved ikk selv en bjelle om scottermotor. så der for værksted
regningen blev på 127,50kr

Mvh D.s

  At Sejle er at leve.

Blue Dane 32.   Årg 78

 

127,50 kr. det var da billigt sluppet og så er du fri for de problemer med scooteren
G Aften. håndværker.
ja har før brugt timer og atter timer på fejlfinding.
og så har det taget fagfolk nogle få minutter at finde fejlen.
at lave noget selv når man kan se problemet er nok mere mig.
er ikk så go til strøm og teknik.
og de der moderne scooter er jo ved at blive som nye biler.
man kan jo knap nok selv pejle olie uden der skal en pc eller specal værktøj til.
er godt nok glad for min gamle mercedes diesel bil.og ktm knallert.når scotteren gir op.
håber da den nye lds´er fik løst sit problem.

Mvh D.s

  At Sejle er at leve.

Blue Dane 32.   Årg 78

 

Jeg laver der meste selv på min MZ motorcykel, det elektriske system er dog nogle gange ved at tage pippet fra mig. Lige for tiden lever det sit helt eget liv, først så slog det sikringerne når lyset blev tændt medens jeg kørte. Efter at have fået proff. hjælp til gennemgang for at finde fejlen og han kunne ikke finde nogen. Virkede det hele igen, i går var det så galt igen, denne gang er der fuldt blus på forlygten men intet lys bagpå eller på sidevognen. Så nu ved jeg hvad formiddagen skal gå med, og min er en af de nyere hvor tingene er pakket ind i plastick så det skal af før jeg kan komme til ledningerne. Cyklen er kun fra 1995 så det er lidt tidligt hvis lednings nettet skal skiftes for det første jeg gjorde da jeg købte den fra ny, var at fylde alle stik og åbne forbindelser med vaseline ( Gør det aldrig i kontakter der skal bevæges i minus grader )
Nå nu skal det jo nok passe med at når jeg har rodet det hele igennem, så virker det igen.
Annonce
Skrevet af PeterR på 19 jan 2011 10:02
Ja du må se at får styr på de 3 ledninger.
Det ville være rart hvis det er tilfælder, men ind til nu har jeg 23 forskelliger hvoraf en af dem må være knækket et sted for når jeg bukker med hele bundtet virker alt lyset, og slår fra igen når jeg slipper, dog lige med undtagelse af forlygten.
Jeg er virkelig på skideren nu !
Det overgår mine evner

Skrevet af flewone på 17 jan 2011 19:26
Jeg har en gro scotter 50 og den har kørt uden problemer men efter en morgen med start problemer men fik den igang kom problemet når jeg gasser op dør den men slipper jeg så  gassen et par sek.. så gasser den op et par sek og det gentar sig " jeg er af den lidt gamle årgang og har ikke skruget i knallert siden 80erne på min elskede yamaha 4 gear 79 og kunne da lidt den gang men er måske ikke helt i optrækket ;-) med de scotter der!? griner .. er der en troldmand eller 2 kan jeg se det må være her inde ;-)) hey.

Mit gæt er dårlig tænding. Det er sværere for gnisten at springe ved højere belastning, så jeg ville prøve med tændrør og derefter tændspole/kabel.

Det samme sker på en bil, når generatoren brænder af. Ud over at ladelampen tænder er første tegn at motoren sætter ud ved hård belastning.

MVH Leo

du har sikkert kondens vand i tanken put kaburator sprit i tanken bare en en snaps dvs.2cl.
auto chokeren på pgo er meget vanskelig på denne årstid lad den blive varm i tomgang giv lidt gas og slip hvis den taber omdrejninger når den tar gassen er den klar
hvis ikke det hjælper sider vacum slangen på benzin hanen hvis den er utæt ingen benzin
og selvfølgelig tjekk lige tændrør
har du prøvet at kigge ind til www.scootergrisen.dk
der er mange oplysning om scootere
både benzin som el versioner i alle afskyndinger.?
Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis