Fuge i badeværelse

Hejsa

Mine forældre har lige fået monteret en bruseafskræmning som vist på billederne. Brusekabinen er forsænket ca. 3 cm i forhold til gulv i resten af badeværelset.

Som det ses på billederne, er der et mellemrum på 2 - 6 mm mellem afskærmningen og klinkerne. Mit spørgsmål er nu om i ville fylde fugen med silikone, eller lade den være som den er?

Det der taler for at fuge, er at revnen ellers vil være lidt en skidtsamler. Jeg er dog ikke vild med ideen om at fuge, da revnen som nævnt ovenfor er ca. 3 cm dyb, og at jeg er bange for at den vil revne eller trække sig sammen. Man kunne selvfølgelig anvende bagstop, men da der ikke er fuget fra indersiden, vil vandet kunne løbe ud under bagstoppet.

Gode råd værdsættes :-)

Med venlig hilsen

Anders

8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du kunne jo give den en sanitets silicone fra begge sider, den vedbliver med at være smidig når den er tør i overfladen.
Nu kan jeg ikke se noget billede, men som håndværkeren skriver så kunne den jo bare fuges fra begge sider.
Hej og tak for de foreløbige svar. Det er desværre ikke rigtig til at fuge fra indersiden, uden at skulle have skydedørene pillet af. Det havde jo været smart om vvs'eren havde fuget, men sådan gik det ikke...............

Edit: Hør hvor pokker er billederne..... - dem får jeg lige uploadet senere

Med venlig hilsen

Anders

ja, det er jo nemmere nok vi kan se hvordan det ser ud...
Så er der billeder

Med venlig hilsen

Anders

Annonce
Er det bare den lille åbning nede ved gulvet, så fyld silicone i.
Jow, men da fugen vil blive ca. 3 cm høj, er jeg bange for at den vil revne med tiden

Med venlig hilsen

Anders

Skrevet af Anders K på 19 jan 2011 10:26
Jow, men da fugen vil blive ca. 3 cm høj, er jeg bange for at den vil revne med tiden
Sanitets silicone revner ikke, og ellers findes der et produkt der hedder sikaflex som også fås i forskellige varianter. Det bruges mest på både og er utroligt holdbart.

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis