Opretning af Gulv på 1. Sal

Hej.

Jeg står og skal til at rette mit gulv op på min første sal, den er helt ryddet, pånær de gamle gulvbrædder. Det var så planen jeg ville fjerne dem, så jeg kommer helt ned til bjælkelaget, idet det gamle gulv er skævt og dårligt, og skal samtidig ha lavet rørføring til genvex, så for at få disse rør så lang ned som muligt.
I den forbindelse har jeg et par uafklarede spørgsmål som jeg håber der er nogen her der kan hjælpe med.
 
Sagen er den at jeg har op mod 180-190cm mellem bjælkerne, plane var så at lægge regler på langs af huset med 30cm mellemrum (For tror selv 60cm er for meget, eller hvad siger i?), og derpå gulvspånplader på tværs af reglerne. Vil det være godt nok til at gulvet ikke gynger så meget at man bliver søsyg af at gå på det ? Jeg ved godt at det bedste ville være at skyde ekstra bjælker ind, men dette er svært at komme til og da vi gerne vil ha delvis synlige bjælker i stueplan, vil det ikke pynte.
Det skal siges huset har en brede på knap 6,5m. og der er en bærende væk hele vejen midt i huset, altså på tværs af alle bjælkerne, og denne vil blive stående.

På forhånd Tak

Mvh
Philip

Hej. Jeg står og skal til at rette mit gulv op på... Vis hele indlægget
13 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Du kan osse lave udvekslinger imellem de gamle bjælker, så beholder du lofthøjden, ovenpå kan du så evt rette op med lægter til dit gulv. Det lyder ihvertfald af meget og lægge 125 mm ovenpå bjælkerne, inden der så skal et gulv ovenpå, så kommer du jo til og nærmest hæve gulvet 15 cm... Men ideen er fin nok, jeg tror nok bare jeg ville vælge og lave noget imellem bjælkerne, for og ikk sku miste for meget loft højde.
Hvis der er en bærende væg i midten, ku du vel samle de evt ekstra bjælker over den?
Har i 2009 lavet vores uudnyttet 1sal til beboelse. Vi har 1,6 m mellem spær og 8 m spændvidde med bærende mur i midten. Vi skulle ifølge kommunen,(byggetilladelse) have 40 cm mellem de 50 X 200 spærtræ der ligges fra mur til mur, med ca.50 cm overlap over bærende mur! Derpå kom gulvspånplader samt gulvgips! Men alle hanebånd skulle så også hæves efterfølgende!

Mvh. daniel

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis