Båd tjek søges.

Hej.
Sagen er den jeg sammen to kammerater sidste år købte en 34 fods Knækspantet sejlbåd fra 1984 tegnet af knud olsen.

Da vi ikke ved særlig meget om bådbygning, søger vi en sagkyndig(evt. privat person), som kunne tjekke båden for evt skader eller ting der snarest skal udbedres.
Simpelthen for at få en status på dens stand og om det kan betale sig at ligge penge i den.

håber nogle kan hjælpe.

Mvh
Magnus
tlf. 28768003
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Kan du ikke søge lokalt efter en bådbygger.?? på de gule sider??

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Jo det har jeg også forsøgt, men kan ikke finde frem til nogle der bosiddende på lolland-falster, sydsjælland og som har tid. Nærmeste jeg har kunne finde frem til er helsingør, desværre-.
Et af de normalt svage steder på den slags både, er kølen, altså bolte, især dødtræet mellem bund og metalkølen, og selve kølsvinet omkring kølboltene.

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
Kan man selv undersøge dette skulle være tilfældet?
Evt hvordan?
Kølboltene skal være rustfri stål, og skal helst ikke kunne efterspændes ret meget. Træværket, både kølsvinet og dødtræet, som er lavet af scandinavian hardwood ( egetræ ) tjekkes iførste omgang med en spids kniv, som ikke må kunne stikkes mere end ca. 3-4 mm ind, og som skal lyde hårdt når man banker på det. Hvis tvivl, rens al maling af, for besigtigelse.
Jeg kender jo ikke jeres båd, men dette har været et problem på mange LAkrydsere.
Materialet jeres båd er bygget af, kunne være finér og her er det alle kanter, som er sårbare for fugtindtrængning i de mange lag. Så tjek også det, vær på vagt, hvis der er skruehoveder, som sidder anderledes end forventet.
Jeg lægger lige et billede af min Liljebåd, som er bygget på den måde, på.

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 25% rabat på maling med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også