Hvad skal man gøre ved dette loft? (billede)

Jeg har et sænket loft som er slidt og grimt, og som jeg derfor gerne vil pille ned. Nu har jeg så løsnet et par af loftspladerne for at se, hvad der gemmer sig bag. Og det har vist sig at være et brunligt, let og ret så porøst lag - en slag puds lagt på siv.

Skal man blot reparere huller med cementspartel og så acceptere at det ikke er så stærkt? Eller skal det dækkes af noget plade?

Mvh. Jesper
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det er puds på væv og tæt forskalling.
De plader der sidder der er 40x60cm pin-up gips.
En nem løsning ville være at brække de gamle plader ned pg sætte nogle nye - tilsvarende - plader op. Og male dem.
Hej. Jeg ville skrue en ny gang gipsplader nedenunder de gamle plader. Kan se at du har forskalling til at skrue i, så det burde være en overkommelig opgave. Ved ikke hvor langt der er imellem forskallingen, det skal du lige undersøge. Det bliver et kæmpe arbejde at tage det gamle loft ned, og ordne dit pudsede loft.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Det du har fundet er et traditionelt pudset loft.

Jeg kan ikke se det gipspladeloft du har er nedsænket. Det ligner mest af alt det er sat op på afstandslister der er direkte op mod pudset. (ok et par centimeter i højde koster det jo....)

Jeg tror jeg ville glemme alt om at anvende det gamle originale loft!

Og istedet enten renovere de gipsplader du har med glasfilt og male dem eller evt tage de gamle ned og sætte et nyt gipsplade loft op, spartle og give det glasfilt. Samt naturligvis male det.

MVH Njord

MVH Njord
Jeg ville også droppe helt at bruge det originale loft til noget som helst.

Jeg ville forskalle lofte pr. 300mm også smide gipsplader på hele loftet, så du får et nyt glat gipsloft frem for de forældede pinup plader.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også