stjernehimmel

Hej derude

Er der nogen der har erfaring med opsætning af stjernehimmel med fiberlys?

Det er badeværelsesloft i gips.
skal selvfølgelig lave en lem så man kan komme op til "lampen" men der skal jo bores en hulensmasse huller og lederne skal igennem. så kommer problemet. der skal filtes og males, hvordan klarer man så lige arbejdsgangen.

håber i kan hjælpe

på forhånd tak
Patrik
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Patrik..
ved ikke om du kan bruge det, men jeg lavede det for nogle år siden ved en af mine unger. Vi købte nogle mdf plader malede dem og hængte dem op i kæde, så de var ca. 10-15 cm nede fra loft.. alt el blev så lavet oven på.. det var faktisk let og også smart, for de ville have det ned ca. året efter :-)... måske en ide .?
// Mvh Jan J
Hej Patrick

Jeg har lavet ligende på juniors værelse..   købt den billigste jeg kunne finde med 80 fibre til ca 700 dask...  (conrad.de)

Boret 1 mm huller fra loftsiden og efterfølgende fæstnet fibrene med fugemasse / scilikone.. bare stik dem igennem, og klip dem nede fra bagefter.
Sørg for at få fibrene så lange som muligt, det koster hurtigt hvis du skal over e.v.t spær.
Det er lidt dumt at bore fra loftet af, da det giver grater, men i mit tilfælde vil det være nemt at lave et hul nede fra som man ikke kan komme til fra loftsiden...
Eneste ikke særligt gennemtænkte ting er så at selve lampen er 12v og at der er en farve skifter ting indbygget....  (så hvis du kan finde en med 230 v pære vil det være nemt)
Da pæren var fodret igennem en elektroniks trafo gik den agurk da jeg rykkede motoren til farveskifteren ud. (gad ikke kigge på det tivoli lys)..
Næste problem, lysdæmpning er så heller ikke muligt, så derfor røg trafoen ud, og i kom en alm 12v trafo til halogen lamper, så kan man sætte en lysdæmper foran... super...
Næste problem, der er varmt på loftet, og pæren bliver meget varm så der skal være god afstand til isolering o.a.. 
I min indkøbte var der en blæser monteret med den virker ikke optimalt når den blive fodret fra lysdæmper, da den først starter når der er skruet næsten fuldt op...  så der skal lige fuskes en elektroniks løsning til formålet, men er ikke nået så langt endnu..

/Morten


<p>PS:Huller i ozonlaget er intet problem, gaffatape er opfundet!</p>
Jeg takker mange gange for hjælpen :-)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også