Køb af motorsav...!

Hejsa...

Jeg har netop købt en brændestak jeg skal have skåret og kløvet.
Der er godt 10 m3 ialt, og sådan et læs skal jeg have hvert år. Det er fyrtræ hvis det har nogen betydning.

Sikkerhedsbeklædning har jeg styr på, men selve motorsaven ved jeg bare intet om andet end det helst skal være en Echo, Stihl, Jonsered eller Husqvarna. Har fundet nogle jeg tror kan bruges til mit brænde, men vil virkelig gerne have nogle råd fra nogen der ved mere om det end mig.

Echo CS-3501 , Pris - 1.995 kr. 
Husqvarna 235e , Pris - 1.495 kr.
Jonsered CS 2234 S , Pris - 1.895 kr.
Stihl MS 181 , Pris - 2.195 kr.

Er dette save der kan klare opgaven uden at mangle kraft. Og så gør det ikke noget hvis de kan holde en del sæsoner.

Umiddelbart er Echo'en min favorit, men det er kun pga de 5 års garanti.

Håber nogen kan og vil hjælpe med at finde frem til den rigtige sav og evt forslag på andre modeller er velkomne. Men skal kun bruge den til savning af brændestakke, så skal ikke ud og nedlægge træer med dyret.

Og vil ikke have en El-sav, da jeg skal hente brændet i skoven i 3 meter stykker, så skal have dem delt inden transport.

PFT.

MVH
Karsten
14 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ud af de 4 save der ville jeg uden tvivl vælge Stihl. Echo´s save er ikke af ret god kvalitet når man sammenligner med Stihl, Husqvarna/Jonsered. Jeg har arbejdet med alle mærker i længere tid ad gangen, og til netop den opgave der, er Stihl den rigtige sav at gå efter, den er stærk og pålidelig, men efter min smag ville jeg ofre lidt penge på en sav med nogle flere kræfter. Jeg er lidt farvet af branche og det jeg bruger en motorsav til, men jeg synes at en 50 ccm sav er det bedste til allround.

http://www.lyrk.dk
Hejsa...

Hvad med den her fra Stihl..: Stihl 250 C-B..?

Og ang. sikkerhedsbeklædningen, så har jeg bestilt et sæt med støvler, bukser og hjelm m. visir og ørebøffer.
Tør slet ik bruge sådan en maskine uden....bare tanken om at fjerne ens eget ben...ellers tak.

Og tak for svar.

MVH
Karsten
Kan godt være jeg er en helt torsk, men har selv investeret i en motorsav da min far, farbror og jeg er ved at fælge og kløve 200 m3 træ.
Jeg vidste ligesom dig ikke hvad jeg skulle vælge, så købte bare en billig model ved. p-lindberg.dk, den kostede ca. 1000,- og synes det kører godt, men har heller ikke prøvet andet.
Min far har haft selv samme sav i 4 år, uden bøvl.

Men ved ikke om det er noget, ville bare dele min erfaring.
du kan få still ms250c-b til 2695 som er en sav som holder i mange år med fler hk den du spørg om 1995
john deere fyn har kampange nu www.groennemose-maskinforretning.dk
Annonce
Skrevet af Naveren på 16 jan 2011 17:58
Ud af de 4 save der ville jeg uden tvivl vælge Stihl. Echo´s save er ikke af ret god kvalitet når man sammenligner med Stihl, Husqvarna/Jonsered. Jeg har arbejdet med alle mærker i længere tid ad gangen, og til netop den opgave der, er Stihl den rigtige sav at gå efter, den er stærk og pålidelig, men efter min smag ville jeg ofre lidt penge på en sav med nogle flere kræfter. Jeg er lidt farvet af branche og det jeg bruger en motorsav til, men jeg synes at en 50 ccm sav er det bedste til allround.


Echo er af ganske god kvalitet, ellers ville de jo nok ikke give extra garanti.

Jeg har selv brugt Echo buskryddere på arbejde, betydelig bedre kvalitet end min Husqvarna jeg har der hjemme.
Deres motorsave har jeg ellers også kun hørt godt om, det er jo Japansk kvalitet.....

mvh jens
en god motorsav eksempel en stihls famboss. i 50 ccm. klassen.!
til at skære de gængse brænde og stammer. som sværdet rækker til.
og som har overskuds kræfter til de våde træ.!

som beskæresav er en stihl ms 192 c. 30 ccm. klassen.
til afgrenning af stammer mindre brænde. til pejsen.!
Nogen kan lide moren, nogen kan lide datteren, men de 2 motorsave jeg har prøvet fra Echo var ikke noget jeg ville anbefale. Alle save var pro serier, og Echo virkede meget hobby agtig.

http://www.lyrk.dk
Har set flere Proffer og de brugt stihl save, så skulle jeg købe en ville jeg nok gå den vej..
Der er yderligere 4 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis