Køb af motorsav...!

Hejsa...

Jeg har netop købt en brændestak jeg skal have skåret og kløvet.
Der er godt 10 m3 ialt, og sådan et læs skal jeg have hvert år. Det er fyrtræ hvis det har nogen betydning.

Sikkerhedsbeklædning har jeg styr på, men selve motorsaven ved jeg bare intet om andet end det helst skal være en Echo, Stihl, Jonsered eller Husqvarna. Har fundet nogle jeg tror kan bruges til mit brænde, men vil virkelig gerne have nogle råd fra nogen der ved mere om det end mig.

Echo CS-3501 , Pris - 1.995 kr. 
Husqvarna 235e , Pris - 1.495 kr.
Jonsered CS 2234 S , Pris - 1.895 kr.
Stihl MS 181 , Pris - 2.195 kr.

Er dette save der kan klare opgaven uden at mangle kraft. Og så gør det ikke noget hvis de kan holde en del sæsoner.

Umiddelbart er Echo'en min favorit, men det er kun pga de 5 års garanti.

Håber nogen kan og vil hjælpe med at finde frem til den rigtige sav og evt forslag på andre modeller er velkomne. Men skal kun bruge den til savning af brændestakke, så skal ikke ud og nedlægge træer med dyret.

Og vil ikke have en El-sav, da jeg skal hente brændet i skoven i 3 meter stykker, så skal have dem delt inden transport.

PFT.

MVH
Karsten
Hejsa... Jeg har netop købt en brændestak jeg... Vis hele indlægget
14 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
stihl har det med at "skrige" efter brændstoffet når der er benzindamp
i tanken men efter at du slibber gassen så dør den ud
og der er tid til at tanke op.

men jeg ved det ikke om de andre save gør det samme numre
med at denne "skriger efter benzin.!!!

motorsaven skriger efter benzin. er at motoren "køre" med mange omdreninger
og døre ud efter at har slibbet gassen.
og tanken er suget tør.?
Efter egne erfaringer vil jeg klart anbefale en Stihl. Med det brug så kan den holde resten af dit liv og de leverer altid reservedele til udgåede modeller.

Til brændesavning hjemme i haven så vælg den mindste der kan klare opgaven. Den skal løftes rigtigt mange gange og store save vejer.

Se på maksimal stamme tykkelse og regn så med at dit sværd skal kunne nå 3/4 ind på det tykkeste sted.

Der er intro tilbud hos de fleste Stihl forhandlere på ms391 men jeg vil gætte på at du kan klare dig med noget mindre.

At det er fyr har stor betydning da det er let at save i og svært at flække. Jeg ville nok selv vælge at købe en god el sav som i den klasse yder det samme og er lettere og at bruge og så låne mig frem når der skulle afkortes.

Håber også du er klar over at 10 m fyr ikke rækker særligt langt og er forbandet at flække med økse

Held og Lykke
du nfår ikke ret meget, der er bedre end ECHO motorsave eller andre produkter fra samme.
Jeg har ikke kun prøvet savene for sjov.men været fuldtids skovarbejder,og har brugt echo-husquarna stihl- oleo mac det er alle kvalitets save.
men vær opmærksom på at du får hvad du betaler for uanset hvilket mærke du vælger.
Echo har f.,eks. ikke konkurence modeller som stihl har, men kun save der holder hvad de lover.

O.H.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis