sabb 8 hk

Min dyse på sabben lækker

har haft retur røret ude givet den lidt gevind tætner det hjælp men der kommer stadigvlk lidt.. nogen der har prøvet det samme og nogen løsning.

og kan man lave min sabb om fra saltvands kølet til ferskvands kølet

mvh

preben

8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvad er det du har brugt som Gevindtætner, selvom det at tætne gevindet ikke hjælper en dyt. Der er jo virkelig tryk på de rør !
Om du kan lave den om til fersvands køling, det skulle der da ikke være nogen hindring for, men kan det betale sig.

V.h.  Håndværkeren
Du kan godt få ferskvandskøling, men det kræver en del ombygning, og penge.
Der skal under alle omstændigheder, monteres en søvandspumpe . Så har du mulighederne 1 kobberrør under bunden, eller en varmeveksler. Begge dele kræver montering af en ekspansionbeholder ( kan nok hittes hos en autoophugger ) . Så er det ulejligheden værd, den er jo bygget til saltvandskøling.

hvad angår gevindtæthed : ta' et billede, som viser problemet, og læg det ind i tråden.

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
gevind tætneren er i lig med locktight og smeden sagde der ikke ville komme mere den vej..

selve dysen sidder jo nede i et hul på en sabb,og lige under "klodsen" der hvor til og retur røret går igennem ser det ud som det pibler ud. ligsom det kommer nede fra hullet i toppen,men tror ikke det er derfra.
pakningen mellem dyse og top er skiftet.

skal prøve at få taget et billede en af dagene..

PS. har ikke haft den så længe endnu. men hvor mange zink anoner sidder der på sådan en sabb ? der er en stor møtrik på tanken det burde vel være en zink klods, men er der flere steder

mvh
preben

mvh

preben

Locktight er ikke et tætnings middel men et låsemiddel der limer møtrikker og bolte fast i gevindet, så forhåbentligt har du kun givet gevindet en dråbe !
Det må være de pakninger du har skiftet det er galt med.
Zinkanoder befinder sig ikke på motoren men på skroget ude i vandet og forbindes til stævnrøret med en kraftig kobber ledning, der kan være en zinkanode der stikker ned i kølvandet på selve motorkappen / cylinderen. Og nej der skal ikke sidde en zinkanode på olietanken
lock tite laver også en del fremragende tætningsprodukter, men her skal bruges en variation, som er varmefast. Der findes en hel del motorer med indbygget tærezink, jeg skal dog ikke kloge mig på denne motor.

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
Annonce
ang den locktite det burde smeden vide han laver en del motore..

tanken: er den tank der er monteret på motoren hvor udstønings rør går igennem.. den er fyldt med saltvand og der burde vel være zink et sted

mvh

preben

Så er det jo kun om du har brugt den rigtige Locktitgh, hvis det ikke er pakningen du ikke har fået monteret rigtigt.
Nåeh ! Den tank, ja det er jo ikke en tank, men en vandkølet lydpotte. Det kan da godt være at der sidder en tæreanode under den bolt, skru den af og tjek det. Spørgsmålet er bare om du stadig kan få en ny ?
Der er da ikke noget rigtigt tryk på returløbet??

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis