marstal 4cyl. 24hk

hej er der nogle der kan give et bud på hvad en sådan sag må koste ??????
bemærk !!!! med en defekt koblings plade..........
58 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det er jo en weteran motor, og sikkert efterspurgt de rigtige steder. Du kan prøve at ringe til Finn Ligaard ( ham der har Marstal motorfabrik ) Tlf. 62531219, han træffes fra kl. 10,00 på hverdage.

V.h.  Håndværkeren
er blevet tilbudt den for en slik og tænkte at sætte den lidt i stand for så at sælge den igen hvis der ellers er købere til en så gl. en sag :-)
Den kan nok ikke sælges til andre end en entusiast, da den har et ret voldsomt benzinforbrug. Den nærmeste sammenligning med en bilmotor er Ford A, hvis motor da også lå imange både, da jeg var dreng, der var sågar en hel del fra Ford T. Men dengang fandtes der et billigt brændstof, som hed Traktolin, som man kunne slå over på, når motoren blev varm.

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
Hej Lynæs.

Den med petroleummen til bilerne havde jeg ikke lige hørt før--- Men naturligvis kan det klares.. De gamle mototrer til bilerne adskiller sig jo ikke fra traktorenes... de er alle lavkomprimerede!
Ydelsen falder lidt når der køres på petroleum.
Ja jeg er ikke ældre and traktorene i landbruget kørte på blå benzin, de ret få benzintraktorer der var i brug i 60'erne og 70'erne....

MVH Njord

MVH Njord
Annonce
Njord jeg har da ikke skrevet eet ord om petroleum, men om TRAKTOLIN, hvilket ikke er det samme. Det måtte IKKE bruges i biler.

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
Og blå benzin har heller ikke noget med traktolin at gøre, Blå benzin var noget landbruget og fiskere kunne købe i større mængder, og det var bare benzin tilsat blå farve udelukkende for at det ikke skulle kunne misbruges. Den blå farve satte sig alle de steder den kom i berøring med.
Traktolin var en blandning af benzin og petrolium, ca. 75 % petrolium og 25 % benzin, motorene kunne ikke startes / Stoppes på traktolin, man startede op på benzin og når motoren var blevet varm slog man over på traktolin og så var det om at huske at slå over på benzin igen inden motoren blev stoppet ellers kunne den næsten være umulig at få igang igen.
Det var enlig for at høre jeres mening om en sådan gl. Motor som sagt den koster ikke. alverden 1000kr korw fint skal dog have ordnet gearet
Men skal man holde fingrene væk fra sådan noget?
Nej da for pokker, køb den restaurer den og hyg dig med den, bare lyden er til at falde i svime over, og så er det altså en bundsolid motor som du kan få reservedele til på Marstal Motorfabrik. Kunne måske være at der var en med en fin gammel træ motorbåd der gerne ville have fat i den.
der blev der købt lidt motor!!!!!
så nu skal der bare lidt arb. til :-) findes der nogle form for service manual til den eller må jeg lege spørgejørgen efter hånden????
Der er yderligere 48 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også