Hul i jorden, hvad kan jeg forvente......

Hej forum, i går lagde jeg mærke til at vores bil var noget tættere på jorden end den plejer at være. Ved nærmere eftesyn viste det sig at vores belægning er sunket ca 10 cm på et område omkring 1/2 m2. Jeg kan se der er en brønd(dæksel) lige ved vores nedløbsrør.
Men når jeg får gravet op hvad kan jeg mon forvente at finde.

Er der blot tale om at jorden er sunket, er der tale om et rør der er faldet sammen(er det mon en sivebrønd der er ved nedløbet). Eller er det noget helt tredie.

Min første tanke var Guatemala City, men efter en kaffe tår faldt jeg til ro og søger derfor råd hos jer: 

(Det skal lige siges at der har været hjulspor i belægningen siden vi fik lagt omfangsdræn. Men ikke i den størrelses orden)



Skal man egentlig sige undsyld når man har sagt hov...

14 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej,

Allerførst snupper du noget mere kaffe..

Du kan ikke regne med hvordan det ser ud nu, der har været frost og nu tøvejr, så jorden er ikke faldet på plads endnu.. nogen steder er jorden hævet op og andre steder sunket..

Men dit ligner at sandet er skyllet lidt væk under dine sten..

Vent til det bliver forår og se hvor galt det er - men alle belægninger ser forfærdelige ud, min egen inklusive.. Så måske bliver der meget at lave for anlægsgartnerer og brolæggerer i den kommende sæson..

 Skal det gøres ordentlig - skal du gøre det selv

 Lidt om mig her

DEt nemmeste er nok at grave op og kikke efter.
Men pas på. Måske er din parcel i virkeligheden et sort hul hvor Guatemala City er i den anden ende.
Hvis det er en ny afløbsinstallation er det bare manglende kompaktering lige på det sted.
Hvis den er gammel kan det godt være et kvast rør.
Det er ikke nogen stor sag at reparere den slags. Der er kun 90 cm ned til røret. Medmindre det ligger højere eller lavere. :o)
God arbejdslyst.
Jeg tror nu mest på den teori Hpox fremsætter. På den måde kan du måske komme billigt til Guatemala!!

Jeg har sel ven hel del af sådanne sætninger i mine flisebelægninger. Om de er blevet værre i år ved jeg endnu ikke, da jeg ikke orket at undersøge det i dette triste vejr.
Ligeledes på min gårdsplads kom der flere år efter opgravning sætninger på op til 10 cm dybde.

Så jeg savner en kontakt til nogen som gider rode med sådan belægning.

Med venlig hilsen
ktm

 



Så jeg savner en kontakt til nogen som gider rode med sådan belægning.

Jeg kender en - men nu bor du jo ikke lige i nærheden af Djursland

 Skal det gøres ordentlig - skal du gøre det selv

 Lidt om mig her

Jeg har altid gerne ville til Guatemala, og så kan jeg få brugt min rapellesele.

Men jeg venter til foråret med at fjerne stenene og ser hvad der dukker op......måske et par garífunaer.

Tak

Skal man egentlig sige undsyld når man har sagt hov...

Annonce
Er det ikke menneskeædere?

Med venlig hilsen
ktm

 

Jeg har skovlen klar........


Skal man egentlig sige undsyld når man har sagt hov...

Jeg har skovlen klar........


Skal man egentlig sige undsyld når man har sagt hov...

Uden du skal blive alt for nervøs så ligner det da lidt noget med noget uautoriseret kloakarbejde. Det ser ud til at der er brugt de grå kloakrør/fittings ovre ved nedløbsrøret, og så vidt jeg ved er de ikke godkendte udendørs? umiddelbart lugter det lidt af noget fusk....
Det er nu som regel gråt rør, der sidder på en sandfangsbrønd.
Der er yderligere 4 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis