Gulvvarme og spærre igen igen.

Hej. Jeg er ved at renovere gulvene i mit nyindkøbte hus. Vi vil have vandbåren gulvvarme, varmefordelingsplader og massivt trægulv. Gulvet ligger på strøer. Jeg har brækket lidt op og kan se at der er ca 70mm fra strø overkant til beton, og kan se på tegningerne at der under betonen er 200mm leca, 100mm mineraluld, 100mm beton. under strøerne mod betonen ligger 0,15mm pel folie? Skal jeg lægge en ny plast ud over betonen når jeg isolerer mellem strøerne? Rokwools "lille lune" siger at der må være 70mm isolering over fugtspærren, men gælder det også når man bruger gulvvarme?Er det overhovedet en god ide at lægge gulvvarme med det undergulv? Min største tvivl er omkring fugtspærre/ dampspærre. 
Håber det er til at forstå. 
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ja, det kan du godt og det gælder også ved gulvvarme ja.

Husk at den skal helt op og klemme bagved fodpanelerne, eller klæbes tæt til væggene ved overkant gulv.
.... ny plast ud over betonen når...
Det kan du jo kun gøre ved at optage alle strøerne???
Det der på tegningen kaldes en fugtspærre virker osse som dampspærre
Fugtspærren skal forhindre fugtoptrængen fra undergrunden og fra betonnen.
Du kan nemt se om der er fugt på bagsiden af fugtspærren. Og det bør der heller ikke være.
Jeg mener ikke at du bør udlægge dampspærre, bortset evt. ved kanterne.
Ja, ny plast skal jo kun ligges hvis strøer optages og lægges igen, ellers kan den eksisterende 0.15 folie selvfølgelig bruges, og den forlænges så langs kanterne hvis ikke den kan nå op over gulvet.
Tusind tak for de gode og hurtige svar. Jeg tager strøerne op, og lægger derfor også ny spærre på samme måde som nu.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis