fradrag for renteudgifter ved køb af hus m.m.

Hej Gutter og Gutinder,

Hvis nu jeg ikke har angive mine renteudgifter for køb af hus m.m. første år.
Kommer de så automatisk med næste år ??

Hilsen
Jesper
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
HA HA ! det er muligt du ikke har gjort det men du kan være sikker på at skattefar ved alt om dig og dine penge.
Renter af privat gæld, f.eks. pantebreve er ikke nødvendigvis med i de indberetninger som foretages automatisk af div. kreditinstitutioner.
Har du lån ved HA og lignende notabiliteter, er det slet ikke sikkert, at sådanne renter kan fradrages.

Med venlig hilsen
ktm

 

Hvis du har købt hus ud fra at dine fradrag skal kunne dække undeskudet, er der ikke længe til du ikke er husejer længere.
Jeg ved godt at der tidligere blev handlet hus ved at regne fradragene ind i den månedlige indtægt. Det er fortid ! Og stod det til mig skulle rentefradrag helt fjernes.
Hvis det er renter til pengeinstitut eller kreditforening du har betalt 1. år, så er de automatisk med på din årsopgørelse.

Du kan selv kontrollere det via Tast Selv servicen på www.skat.dk, der kan du se de skatteoplysninger, der er indberettet på dig for hvert år (også tilbage i tid). Du kan også se dine årsopgørelser - også tilbage i tid.

Annonce
Hej Alle,

Tak for jeres svar.
Jeg tror at jeres svar må betyde at rentefradrag automatisk kommer med på selvangivelse.
Også selv om at der oplyses at vi skal sikre at de kommer med.

He he, nej vi har ikke købt hus på grundlag af fradrag.. Blev blot lidt i tvivl om de kommer med ved næste års opgørelse.

Hvis du har købt hus i 2010 så er de ikke med på 2011 forskudopgørelse. det skal du selv skrive ind, skat ved jo først hvad for nogen fradrag du har når årsopgørelsen bliver lavet, og den kommer først ud i april hvis jeg husker rigtigt. men du kan bare gå ind på din tastselv på skat, og se om de er på din forskudsopgørelse for 2011, de skal nok komme med på din årsopgørelse for 2010, de bliver automatisk meldt ind fra kreditforening og bank..
Så det hele går kun ud på at få justeret min forskudsopgørelse ?
Og i så fald så er jeg helt rolig.

Tak Pizzabager
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis