Tid for at støbe gulv

Hvor lang tid tager det en murer at støbe 75 m2 gulv hvis han hele tiden har noget at arbejde med? 


19 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det kommer jo an på tykkelsen.
1 meter tager længere tid end 10 cm. F.eks.
Der skal flere oplysninger til - mange flere.
Der skal lægges 9 cm - og laget består af 4 mm rionet, pexrør 20 mm, 8 mm rionet og ialt 9 cm beton. Der er tale om 4 flader á stue/køkken 40 m2, værelse 8 m2, værelse 16 m2 og gang 11 m2.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Jeg fik støbt 76 på under en time. Går ud fra det er flydebeton der kommer med bil.
Nej, det er beton blandet i tvangsblander jeg har planer om.

Så vidt jeg kan læse mig til er det ikke muligt at lave et ordentligt lige gulv med flydebeton uden at lave klaplag, og det har vi selvsagt ikke plads til med 9 cm.
Det kan sagtens laves ordentligt med flydebeton også hvis den der laver det har forstand på det, men det skal selvfølgelig lige slibes efter støbningen.

Laves det er i hånden så ville de fleste murere nok lave det som pudslag i blandingen 1:3

Umiddelbart vil jeg tro han ville være 2 dage om at lave det, hvis du altså kan blandet det så hurtigt som han kan bruge det.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
Self skal du bruge flydebeton, det er ikke så svært at lave lige, jeg vil tro der der nemmere den at lave det i hånden.
Det er vigtigt at lave en del fixpunkter, så du får lagt et jævne lag beton ud. Når dette er gjort er det tid til at "jutte" det med et rør på en stang, og det gør du bare så meget som det er mulighed for, men mindst to gange, en på hver led og helst to gange på hver led, for det er det der gør det lige, med mindre du har lagt betonen du i "bunker".
Fixpunkter kan laves af nogle stykker jern som bankes ned gemmen isoleringen og ned i sandet, så de sider fast så der kan markeres hvor overkant af gulvet skal være mens du støber, hvorefter de fjernes, juttes og så der tid til en øl.

Det er ikke så svært.

VH Morten

Morten
Det er altså lidt interessant det I siger med at man kan lave det ordentlig med flydebeton. Ville gerne betale en murer for at lave det ordentligt, hvis jeg slipper for at blande 7-8 m3 beton.

Hvilke forberedelser kræver det helt præcist? Det skal siges at vi ikke har noget isolering under. Det skal ligges direkte på et Roma-dæk/beton (stueplan med kælder under).
Ikke mere end hvis du selv skulle blade.
Du slipper bare for svinderiet.

Det som det koster ekstra er godt givet ud vil jeg mene, man er satme træt efter sådan en dag
Vh.
Det er jo noget fis du kommer med, selvfølgelig kan man lave et lige gulv med flydebeton.
Skatka, man kan også bruge elektrikkerrør som man stikker ned i isoleringen. og de er nok lidt nemmere at slibe hen over, som metal. Det bruger jeg ihvertfald.
Og som skatka skriver at jo flere gange du jutter jo mere lige bliver det.
Men har da også set en gør det selvmand, gøre det, og der skulle fandme nogen sække selvnivellerende spartelmasse på.
Det er jo lige derfor at der professionelle til.
Men ang, hvor langtid det vil tage at ligge gukvet kommer jo an på, om det er et stort rum eller om der er hjørner eller andre forhindringer.

Som jeg skrev ovebfor skal der nogen fiks punkter i. Der skal plastik oven på isoleringen, og ca 10 cm op ad væggene så der ikke kommer en kant op ad murerne.
Der er yderligere 9 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også