Tid for at støbe gulv

Hvor lang tid tager det en murer at støbe 75 m2 gulv hvis han hele tiden har noget at arbejde med? 


Hvor lang tid tager det en murer at støbe 75 m2... Vis hele indlægget
19 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Skrevet af MMF på 15 jan 2011 20:58
Vh.
Det er jo noget fis du kommer med, selvfølgelig kan man lave et lige gulv med flydebeton.


Så blev det da lige sat på plads - jeg har tidligere (endda herinde) spurgt til gulvstøbning, hvor jeg blev frarådet flydebeton - men så er det jo godt jeg bliver klogere nu. 

Det skal siges at vi ikke har noget isolering under. Det skal ligges direkte på et Roma-dæk/beton (stueplan med kælder under). Som iøvrigt ikke er helt plan i sig selv.

Nogen ideer til hvad man kan bruge som niveau-indikatorer i det tilfælde?

Og kender I murere der gør I flydebeton. Ham vi har talt med frarådede det, og tror ikke han er vant til at arbejde med det. 


Er det en der ved hvad han laver, så kan det sagtens laves.

Har faktisk set garvede gøre det med hjemmelavede betonjuttere af kloakrør med rotorlaser og bipper monteret på stangen til deres beton jutter, så de hele tiden kunne aflæse højden på betonen.

Det er nok en entreprenør du skal have fat i, da det er de færreste murere der laver færdige gulve med flydebeton, de plejer at lave klaplag og efterfølgende pudslag.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Skrevet af Koludabyg på 15 jan 2011 21:13
                                                                                                                                   Har faktisk set garvede gøre det med hjemmelavede betonjuttere af kloakrør med                 rotorlaser og bipper monteret på stangen til deres beton jutter, så de hele tiden kunne           aflæse højden på betonen. 

Sådan blev det lavet ved mig, og det dur bare.

Dog skal der slibes i badeværelset, han kunne ikke rigtigt få fald på det var for flydende 
Efter en søgning på nettet er jeg nu nået frem til firmaer i hhv. Skanderborg og Horsens.

Nogle der kender et firma der udfører den slags på Sjælland, gerne i nærheden af Roskilde? Billigt og godt!
Har faktisk fundet et par firmer nu, men har nogen erfaringer med bestemte firmaer hører jeg det gerne.

Et andet supplerende spørgsmål er, hvorvidt jeg i entreen ville kunne lægge betonen i det niveau det færdige gulv skal være i (+ et par mm) og eftefølgende slibe det. Det kunne faktisk være fedt at have et råt beton gulv i entreen, hvor vi stiller støvler mv.

Bliver gulvet ved glitning tilpas glat til at det kan tørres nemt af og vand ikke så let trænger ned i betonen? Eller skal man så ud i noget voks eller maling?
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
Ved glitning bliver det flot galt ja, men det skal lige lukkes med lok / voks eller lign hvis det skal stå i rådt beton.

Slebet betongulve er faktisk utroligt flotte, men kræver at det er rigtigt flot udlagt hvis det skal fremstå som rå beton efterfølgende.
Det kan godt lade sig gøre i flydebeton, gør det med laser og min opbyggede asfaltrager med kloakrøret på....som alle andre;-) men jeg fortrækker også at lave gulvene i jordfugtig beton, specielt badeværelserne

Men hvis du ikke kan finde en der vil lave det, så kan jeg sagtens gøre det og jeg er altid i området

Murermester Michael Flyger Jørgensen

23804516

Og når du siger jordfugtig beton, så mener du beton man selv blander?

Måske skulle man bare få fat i 5 murere - så kunne de tage et rum hver med færdig leveret blandet beton. Uden at det når at tørre for meget før det bliver lagt ud
ja jeg forstår slet ikke du stadig tænker på at blande selv, det er hurtigt overstået med flydebeton, dog vil jeg anbefale at bruge unicon da deres er den bedste at arbejde med.
Kan forestille mig det skal køres ind med trillebør hos dig så du skal nok regne med at det tar en lille dag at lave det hele,
Men jo du skal få nogen der er vant til at arbejde med det da du får det bedste resultat med laser og erfaring, samtidig skal man vide hvornår man skal begynde at glitte det, ellers ender det med en slibning istedet. Jeg vil tro at prisen pr m2 færdigt gulv ligger på 350-500kr alt efter hvor meget der skal med i prisen.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også