Aptering

Hej
Jeg har med interesse læst indlæg vedrørende aptering af sejlbåd, som kørte for et par år siden. Her kan jeg læse at et godt alternativ til apteringsplader er østenfiner. Nu er det bare sådan at man ikke kan købe østenfiner, mere.
Jeg vil gerne have skiftet nogle plader ud i min båd og er på jagt efter gode alternativer til teakfiner. Er der nogen der har gode ideer til hvilke finerplader jeg kan anvende. Jeg har tidligere med succes bejdset østenfin, sådan at de får samme farve som den eksiterende aptering. Jeg forestiller mig at købe finerplade af god kvalitet og bejdse plade i samme farve som den øvrige aptering.

Finn

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej velkommen til

Her har de østenfiner, så mon ikke det findes rundt omkring?
www.slivern.dk/shop/search-1.html?keyword=%F8stenfiner

Ellers hedder pladerne, man køber på trælasten nu, X finer, om det er det samme som østenfiner ved jeg ikke, men jeg synes det ligner ret meget...

mvh jens
Har absolut intet hørt om stop af Østen x-finer, den tror jeg altså ikke på, medmindre du skaffer det på tryk :-)

Nok bare et spg om at besøge en velasorteret forretning. Jeg ved at bla. Silvan (i Svendborg) ikke forhandler Østen, men det er der til gengæld andre der gør.
Hej Engel, Det er bare den besked jeg har fået hos bl.a. Stark og XL-byg. Jeg har fået at vide at en Bodex plade er en fin kvalitet til aptering - godt nok noget dyrere end østenfiner, så jeg satser pt. på denne finer.

Finn

Prøv at ringe til XL BYG i Bramming eller prøv a-z-snederkeriet.dk de kan måske hjælpe.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis