Re-isolering

Hej

Jeg skal til at efterisolerer mit hus fra 1967. Der ligger i forvejen den originale isolering - 100mm - og ud over det, ligger der skraldesække under isoleringen. Ja, der står ´skraldesække´. Den tidligere ejer, som byggede huset, arbejdede som skraldemand og er åbenbart blevet sponsoreret af kommunen til isolering af huset.

P.g.a. brandfaren fjerner jeg naturligvis disse sække, men mit spørgsmål er nu, behøver jeg skifte de 100mm ud der i forvejen ligger, eller kan jeg med sindsro ligge den nye isolering ovenpå?

Er der andre ting jeg skal være opmærksom på?

Det skal også siges, at vi har lavet nyt loft i huset, på den måde at vi har sænket det og isoleret med 50mm isolering.

Håber på jeres hjælp.

Mange hilsner

Rasmus
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
De skraldesække har haft en effekt som vindspærre, og sikkert derfor han har udlagt dem.

De udgør som sådan ikke en brandfare, men ville nok fjerne dem alligevel inden en efterisolering.

Det eneste du skal sikrer dig inden du går igang er at der er en tæt damspærre i loftet, men dette har du vel sikret dig i forbindelse med opsætningen af de nye lofter.

Den gamle isolering kan sagtens blive liggende, du bør dog lige rette den vis den ligger meget rodet, og udbedre evt. huller med isoleringsgranulat eller ny isolering, inden yderligere isolering udlægges over loftet.
Dampspærren gør at den varme fugtigt luft inden finder op i dit kolde loftrum, og derved fortætter til fugt.
Dvs. ophober din isolering og træværk med fugt, som over tid giver råd og svamp i tagkonstruktionen.
Modtaget...

Tusind tak for hjælpen - nu klør jeg på imorgen.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis