Dåse solvarme hvordan og hvor stor.

Hej.
Jeg kunne godt tænke mig at lave en solvarme af dåser til brug for opvarmning af mit 15 m2 skur. Det skal alene kolde skuret frostfrit (dog gerne 10) da jeg opbevarer maling og lidt el-værktøj. Skuret er isoleret med 100 mm i vægge, 300 mm i gulv og loft.

Hvor stor skal jeg lave den?
Kan den give varme også på en dag hvor det er lettere overskyet?
Den vil være vendt syd.

Styring og ventilator.
Kan se at nogle bruger en ventilator fra pc, og solceller til at drive den. Jeg mangler en nærmere beskrivelse af hvordan dette laves! Er der nogen der vil vise deltaljebilleder af deres, og en materialebeskrivelse, og gerne hvordan det skaffes og ca. omkostning.

Selve konstruktionen har jeg rimeligt styr på, tror jeg vil lave et to kammer system som foreslået af Seti, hvor den både henter luft i skuret, og lidt udefra. 

Vil under alle omstændigheder kombinere med en lille radiator på el, som kan supplere med at holde frostfrit.

På forhånd tak for hjælpen 
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
ohhh jeg vil anbefalde dig at bruge en aften på Youtube.com !! søg der inde på "solar popcan", og så ham her gutten som viser en del forskellige måder og størrelser. http://www.youtube.com/user/richallenmusic (Rich Allen, han er lidt af en Gud inden for dåsesolfangere)
Der findes et ton af videoer omkring dette

Seti


**al hvad jeg skriver er egen erfaring eller hørt... der udstedes ingen garantier, men skrevet i bedste mening**

Bankmand.

Der er en længere ældre tråd her på LDS.

Hvis du skriver solfanger i søgefeltet for oven til højre, dukker der helt sikkert noget op du kan bruge.

Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.
Søg på hjemmelavet solarventi, så kommer der meget godt !

Sousvidemaster.dk - Hverdagsmad exelente

Kære Alle. Ok. jeg prøver at google mig frem til nogle løsninger. Syntes dog det kunne være sjovt at se nogle eksempler fra jer. :-)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også