Gulvtæppe ovenpå trægulv.

Har i min stue et knap så fint trægulv på grund af min hund. Så nu er vi blevet enig om at lægge et gulvtæppe på indtil videre. Men når nu vi skal ligge det på skal man spartle trægulvet inden eller kan man ligge masonit under tæppet???

Hjemmelavet er ikke nødvendigvis et kvalitetsstempel.

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Spartle gulvet, hvorfor dog det ?
Du ligger jo tæpper på, hvis det er gulvtæpper med gummibagside kan det betale sig at lægge en tynd væv under sådan noget afdæknings pap kan også bruges eller filt. Egentlig er der mange der blot lægger det direkte på gulvet, men så er der den riciko at noget af gummien klistre sig fast til træet  med årene. Og det er svært at fjerne igen. Kocus tæpper er meget holdbare til hunde men skide besværlige at holde fri for hundehår. Men hvis det er fordi din hund pisser på gulvet, så glem alt om tæpper det vil kun gøre det endnu værre.

V.h.  Håndværkeren
Nu ved jeg jo ikke hvor plant dit trægulv er, og hvor meget fuge der er mellem brædderne, men er det meget ujævnt vil det bevirke dit tæppe hurtigere vil blive gennemslidt ved forhøjninger osv.. i undergulvet, og her kan masonitpladerne så være en god ting.

Ellers ville jeg da også bare lægge det direkte på gulvet, specielt hvis gulvet alligevel ikke er for kørt i forvejen, så betyder det jo ikke noget hvis det skulle klæbe fast i gulvet.

Ellers kan et stykke gulvpap over gulvene inden tæpperne lægges, og forhindrer dette.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her

Dagens Grin !
Hvor skulle mandens gulv være kørt hen, du skriver jo at det er "kørt i forvejen"
Ups, en lille slå fejl.... he he det sker jo.

Ja vi må håbe det ikke er kørt alt for langt væk så...

Der skulle selvfølgelig have stået kønt i forvejen....
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også