radiatorventil

er løbet ind i et problem under udluftning af samtlige radiatorer i huset. den radiator der virker dårligst (den med mest luft) har ikke en rund ventil som de andre. men derimod en firkantet af en slags.


jeg har prøvet at have fat i den med en tang, men den sidder meget godt fast... skal jeg prøve med en ordentlig stor svensknøgle ?

 - eller hvad skal jeg gøre.
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
det er ikke en udluftnings skrue du har på billederne men derimod en prop )udluftningsventilen har nok været i stykker engang og er derfor blevet udskiftet til denne prop)Du kan godt løsne den og lukke luften ud der men den skal pakkes med pakgarn igen for at den bliver tæt igen.Du vil desuden kunne risikere at få en mindre oversvømmelse inden at du har nået at få pakket den igen og skruet i hullet igen.Mit forslag vil være at du tager og køber en ny udluftningsskrue og sætter i der hvor at proppen sidder i dag det kræver så godt nok at du lige skal have vandet af igen for at sætte den i men det er trods alt bedre end en oversvømmelse.Men når at du skal have proppen ud tager du bare fat med en stor svensknøgle

<p>&#160;stave fejl er gratis</p>
Den bedste løsning er som foreslået - at få lukket anlægget, tag vandet af og skift proppen til en rigtig luftskrue.

Du kan også ved radiatorventilen (MEGET forsigtigt) løsne omløberen en lille smule (det er den store af dem på ventilen, du skruer en halv omgang feks.)
 - så kan du høre der kommer lidt luft ud -og når der kommer vand strammer du den igen. Det kan du forsøge at gentage et par gange..

Mvh Allan

VVS.dk - Gør det billigt!
Hej. Det bedste er at du lukker for varme anlægget og få mot. en luftskrue så kan du altid lufte ud. Erik

Hygger mig bare (:

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis