Indstilling af gulvvarme.

Hej alle.

Jeg vil virkelig gerne have indstillet mit gulvvarme så korrekt som muligt.

Vi har netop bygget 40m2 til huset, en stor stue. I den nye stue har vi gulvvarme.

Det er lavet på 3 kredse, en stor, en mindre og en lille.

Vi har i huset fjernvarme.  Derfor har vi ingen pumpe på nogen steder overhovedet.

i første omgang satte vi bare shunten op og tændte. På den sidder der en termostat til at styre fremløbstemp. MEN, denne termostat kunne slet ikke tage trykket på vores anlæg, så for at styre gulvvarmen, påmonterede man en danfoss returventil. Hvis vi ikke må bestemmer ind, så kan vi da bestemme hvad der kommer ud.

Nu er mit problem bare at jeg ikke ved hvordan det skal stå, for at være mest optimalt.

Gulvet er beton, hvorpå der ligger en specielt platicgulv. Det består af kork-træ-kork-plastic. Det kan tåle 27-28 grader i overfladetemp.

Hvor meget har de små "ventiler" til at styre kredsene at sige, hvis de ikke står korrekt ??

her er opstilligen:
http://www.vwfreak.dk/foto.JPG
1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
hmm... Det virker da mærkeligt at lave tre kredse i forskellig størrelse.. Det bliver da noget rod at indregulere..

Så skal du jo indstille temperaturen på shunten.. Det må være den termostat der sidder over cirkulaitonspumpen du skal have fat i, for at stille temperaturen på shunten..

Derefter skal du jo så, fordi det er tre forskellige størrelser, justere på hver kreds, så trykke bliver mindre i de små kredse, for at holde en nogenlunde varmefordeling...

Jesper Pedersen

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis